Blijven vreemde mensen die belgen... Er staat al deels een netwerk en dan gaan ze weer een geheel nieuw iets neerzetten met een naam die ik niet meer wil uitspreken. Ik zou zo zeggen breidt dan dat bestaande netwerk uit dan ben je sneller klaar en ook de kosten blijven gering. Maar goed ik zal het wel weer te zwart wit zien. En helaas ook hier zal de parkeerdienst en stadstoezicht gaan verdwijnen van de scanner.
Groetjes,
Juist dat woord scanner, dat zal het probleem zijn.
Entropia heeft een MPT1327 netwerk liggen, maar denk dat ze zich ter dege bewust zijn dat dit klanten zou tegenhouden.
Entropia gaat dus blijkbaar toch een TETRA net bouwen, wat men eerst niet zou doen.
Maar het zal vooral klant vraagt wij draaien zijn.
Bedrijven en instanties willen gewoon tegenwoordig niet meer dat er afgeluisterd word.
En de techniek hiervoor is er.
En als Entropia dat niet kan bieden omdat men alleen bij MPT1327 blijft, zouden klanten gewoon naar de concurentie stappen (MCCN)
En dat zien ze zelf ook in, en zullen dus daarom nu ook een TETRA netwerk bouwen.
Puur omdat een niet beveiligd communicatienetwerk niet meer bij deze tijd behoort.
Wat wel stom is dat men dit een paar jaar geleden niet ingezien heeft, had men nu het geld van MPT1327 netwerk kunnen besparen.
Hoe vervelend we het ook allemaal vinden, maar scanner gaat tot het verleden behoren.
De technieken zijn er tegenwoordig om meerdere soorten verschillende digitale veilige systemen toe te passen, en de industrie en overheid zal hiervan gebruikt maken.
Wat vroeger niet ging en men noodgedwongen steeds rekening ermee moesten houden en de hele stad kon meeluisteren als men dit wilde.
Zo lang het kalen Tetra is maken we nog hoop, als alles echt naar digetaal gaat zal de scanner heus wel mee gaan, leverd iedere geval weer geld op 
Nou ik denk dat de scanner niet mee gaat hoor!
ETSI oa. zullen er alles aan doen omdat tegen te houden.
Buiten dat ontstaan er steeds meer verschillende digitale systemen (tetra,tetrapol,idas, nexedge,mototrbo,d-star enz enz enz.) waar moet je je als scannerfabrikant op spitsen??
De scanner is verleden tijd, zou mij hoogst verbazen als dat niet zo zou zijn.