Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 818508 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1485 Gepost op: 17 januari 2008, 20:21:24 »
In het Entropia zenderoverzicht wordt 424.1500 genoemd als gesprekskanaal van ID 5691 Nijmegen. Dit is niet juist en moet zijn kanaal 268 oftewel 423.3500.
De 3 overige frequenties komen wel overeen.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1486 Gepost op: 17 januari 2008, 21:30:40 »
Citaat van: "Jack S."
In het Entropia zenderoverzicht wordt 424.1500 genoemd als gesprekskanaal van ID 5691 Nijmegen. Dit is niet juist en moet zijn kanaal 268 oftewel 423.3500.
De 3 overige frequenties komen wel overeen.

Het wisselt soms zo vaak dat het bijhouden erg tijdrovend is, zolang je alle 4 de kanalen maar hebt kom je er zel wel uit.
In TV probeer ik alles wel up to date te houden maar ik kan niet alles van het hele land ontvangen, zo ben ik benieuwd op welke freq de zender Groesbeek nu zit en met welk ID, het ID was een copie van Nijmegen maar aangezien Nijmegen een nieuwe ID heeft (5691) is het even afwachten.

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #1487 Gepost op: 17 januari 2008, 22:59:13 »
Nu je schrijft dat de vermelding van Groesbeek in de zenderlijst wel eens niet meer zou kunnen kloppen denk ik dat ook Groesbeek ID 5691 heeft, net als Nijmegen, maar dat de vermeldingen in de zenderlijst moeten worden omgewisseld.

Het zwakke Nijmegen heb ik hier namelijk nooit kunnen ontvangen, het sterkere Groesbeek wel.
Ik ontvang al een tijdje ID 5691 op 423.0625. Wanneer Nijmegen niet sterker en Groesbeek niet zwakker geworden is betekend dit naar mijn mening dat ik naar zender Groesbeek luister.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1488 Gepost op: 18 januari 2008, 05:04:00 »
Wat ik hier thuis hoor op 423.0625 is echt Nijmegen.

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #1489 Gepost op: 18 januari 2008, 16:28:06 »
Citaat
Wanneer Nijmegen niet sterker en Groesbeek niet zwakker geworden is betekend dit naar mijn mening dat ik naar zender Groesbeek luister.

Klopt. Had ik van de zomer ook toen ik in milsbeek zat.

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #1490 Gepost op: 18 januari 2008, 18:17:48 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"

Toch heeft Gert Jan gelijk want 423.0625 komt inderdaad vanuit Nijmegen. Maar het signaal is wel een stuk harder dan voorheen.

En hoe zit het nou met Groesbeek??
Nou, die is er dus niet meer. Vandaag in Groesbeek, notabene bij "De Zeven Heuvelen" voor de deur, de band afgezocht en nergens geen signaal meer gevonden, dus blijkbaar biedt Nijmegen alleen nu genoeg dekking.

exLid057

• Gast
« Reactie #1491 Gepost op: 18 januari 2008, 19:01:32 »

Toch heeft Gert Jan gelijk want 423.0625 komt inderdaad vanuit Nijmegen. Maar het signaal is wel een stuk harder dan voorheen.

Nou, die is er dus niet meer. Vandaag in Groesbeek, notabene bij "De Zeven Heuvelen" voor de deur, de band afgezocht en nergens geen signaal meer gevonden, dus blijkbaar biedt Nijmegen alleen nu genoeg dekking.

Klopt in Nijmegen heeft entropia zeer goede deking zelfs diep in de kelder van  het ziekenhuis in Nijmegen onder in de kelder is er nog een goede verbinding met entropia, dit ben ik te weten te komen door dat er van de week en een tijdtje trug testen waren, om dat toezicht en milieu Nijmegen klachten haden over verbindigen, maar het was niet de verbindingen maar de status en gps gebeuren waar wat fouten in zat, deze testen zijn uit gevoerd door een meerderwerken van entropia en dienst milieu en toen was alles zeer naar tevreden zelf een beetje erg, voor al de test in de kelder stonden ze van te kijken om dat een van toezicht ook een c2000 porto bij zicht had en die het niet meer dee ;) maar goed had ik hem ook wel kunnen zeggen..zelfs een meerderwerken van entropia vond dit nartuurlijk ook weer een goede stukje PR voor het bedrijf.

Verder weet ik ook dat er een mast in Arnhem staat, wel dicht aan de kant van Nijmegen waar ze ook gebruik van kunnen maken, hoe dat zit weet ik niet, heb verder helaas niet verder konnen luisteren wat ze daar nu echt mee bedoelen..

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1492 Gepost op: 18 januari 2008, 23:07:59 »

Dat is ook toevallig Jack!
Ik ben vanavond naar Venray geweest om de nieuwe meetzender op te halen, op de terugweg met meetzender en al voor de deur gestaan in Groesbeek, niets te horen.
De zender is dus weg, uit of stuk...
Ik ben even aan het denken of het een tijdelijke opstelling is geweest tbv de Vierdaagse maar ik denk toch van niet, de antenne staat (stond?) daarvoor te mooi in de mast.
Hoe laat ben jij daar geweest dan, ik was er rond 22:15u.
Edit: op het moment dat jij dit schreef zat ik al in de auto en in de file  :|

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #1493 Gepost op: 19 januari 2008, 10:35:13 »
Ik was daar in de buurt vanwege m'n werk en heb er meteen maar gebruik van gemaakt ;) Dat zal zo rond 17:30 uur zijn geweest.

Ik denk dat het een dekkingskwestie is geweest. Ten oosten van Nijmegen wordt het wat heuvelachtig en wellicht heeft dat in Nijmegen city niet de gewenste dekking opgeleverd.

Je maakt me nieuwsgierig! Zelf heb ik al een hele tijd een Marconi 2955. Wat voor iets heb jij nu gekocht??

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #1494 Gepost op: 19 januari 2008, 11:44:56 »
Weet iemand mischien uit welke plaats controlekanaal 423.2375 komt ontvang het in de regio Twente. Vermoet zelf dat het uit de regio Ijsselland komt. Iemand een idee toevallig. ( Staat nog niet in de lijst op het forum)
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1495 Gepost op: 19 januari 2008, 12:17:17 »
Alwin, ik denk dat jij zender Lochem hoort, zie je een ID?

Jack, Heb jij alleen Nijmegen thuis gehoord NA de ID wijziging?
Hier is hij eigenlijk niet merkbaar sterker geworden, het kan zijn dat ze de nieuwe antenne gemonteerd hebben of gewoon hoger of andere locatie...
Sommige nabuursites geven nog het oude ID door voor Nijmegen, de frequentie klopt wel.
Ik had ook heel even de gedachte dat Groesbeek ook naar 423.0625 gegaan was maar daar ben ik snel vanaf gestapt,
De meetzender die ik gehaald heb is deze

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #1496 Gepost op: 19 januari 2008, 12:30:28 »
Alwin, ik denk dat jij zender Lochem hoort, zie je een ID?

ID 55A9 Trunkview geeft hem ook al aan als Lochem. Weet ik dat ook weer.

Vriendelijk dank
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #1497 Gepost op: 19 januari 2008, 16:42:13 »
Dat ziet er goed uit Gert Jan!!

Nijmegen heb ik hier alleen maar met de nieuwe ID kunnen ontvangen. Toen zender Groesbeek nog in de lucht zat was Nijmegen hier niet te horen.
Groesbeek was hier overigens wel harder dan Nijmegen nu is.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #1498 Gepost op: 23 januari 2008, 21:01:10 »
Momenteel wordt er wat gesleuteld aan de controllers van Amsterdam
Op 423.2875 staat ineens een nieuwe controller waarvan de S-meter soms van S6 naar vol uitslaat
Deze freq. hoort eigenlijk bij site Asd. West maar daarvan staat de controller ook nog te ratelen op 422.9375.
Misschien kunnen de "Trunkviewers" het eens bekijken?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1499 Gepost op: 24 januari 2008, 06:44:16 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Momenteel wordt er wat gesleuteld aan de controllers van Amsterdam
Op 423.2875 staat ineens een nieuwe controller waarvan de S-meter soms van S6 naar vol uitslaat
Deze freq. hoort eigenlijk bij site Asd. West maar daarvan staat de controller ook nog te ratelen op 422.9375.
Misschien kunnen de "Trunkviewers" het eens bekijken?

Ik vind het werkelijk jammer dat jij geen computertje hebt waar je TrunkView op kan draaien!
Volgens TrunkView en de site Amsterdam-Noord zit Amsterdan-West nu op 423.2875.
De zender die jij op hoort 422.9375 is hoogstwaarschijnlijk Utrecht 2.
 ;)