Bedankt voor de info Huub maar Gert Jan is al lang wezen zoeken en wel op 11 augustus van het vorige jaar;-)
Die kaart is zowieso niet betrouwbaar, het is slechts indicatief en alleen bedoeld voor potentiele klanten van Entropia.
Het stralingspatroon van de zender in de mast in Wieringerwerf is op het eerste gezicht wat vreemd, in Den Helder is het signaal niet zo hard als je zou verwachten, op andere plekken juist weer wél, zelfs in Friesland is deze zender nog erg goed te horen!
Het blijkt dat men twee antennes gebruikt voor deze site, waarschijnlijk omdat men anders een blinde vlek zou krijgen in de dekking door de grote diameter van de toren zelf.
De hoogte van deze antennes is ook bijzonder, ze zijn gemonteerd aan het hekwerk wat bovenop het "kraaiennest" staat, ik heb geen idee hoe hoog het precies is maar in ieder geval hoger dan de gemiddelde antenneopstelling, verder is er nagenoeg overal vrij zicht dus dat kan verklaren dat ik hem van Friesland tot voorbij Harderwijk kon horen totdat Amsterdam-Zuidoost er doorheen kwam.
Hieronder een foto met pijltjes naar de antennes.
Edit, omdat er tegenwoordig alleen maar foto's op postzegelformaat geplaatst kunnen worden heb ik de foto
hier neergezet.