Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 818505 keer)

0 leden (en 5 gasten) bekijken dit topic.

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #1470 Gepost op: 19 december 2007, 19:00:24 »
Citaat van: "kosterplein"
Hallo Allemaal

Even een vraagje ??

Heeft er iemand de nummers van de contolekanalen en frequenties

Bijvoorbeeld
Entropia Tilburg  Freq: 422.6625   ID: 52D9   Kanaalnr: 213

Misschien dat je hier wat vindt.  http://frequentie.suddenlaunch3.com/index.cgi  en dan bijna onderaan de site.

kosterplein

• Gast
« Reactie #1471 Gepost op: 19 december 2007, 21:22:42 »
hallo

er staan geen kanaalnummer bij,
dus daar heb ik niks aan.

maar toch bedankt

exLid057

• Gast
« Reactie #1472 Gepost op: 21 december 2007, 10:55:57 »
Wie luister er in de regio Nijmegen naar Entropia ??
 Ik hoorde net BHV op gesprek kanaal van Nijmegen 423.350

exLid057

• Gast
« Reactie #1473 Gepost op: 29 december 2007, 00:30:51 »
Delta works signs contract for 185 portable radio's
Waterschap Hollandse Delta tekent contract met Entropia.

Waterschap Hollandse Delta zorgt in Zuid-Holland Zuid voor droge voeten, schoon water en veilige wegen. Bij het waterschap werken 550 medewerk(st)ers.

Schouw
Slecht onderhouden watergangen belemmeren de aan- en afvoer van water en zijn slecht voor de waterkwaliteit. Vanaf 1 december controleren de medewerkers van Waterschap Hollandse Delta daarom of het onderhoud van de watergangen goed is uitgevoerd. Deze controle wordt de schouw genoemd.  

Entropia staat samen met zijn partner Cuna International garant voor de portofooncommunicatie in het werkgebied.

exLid057

• Gast
« Reactie #1474 Gepost op: 29 december 2007, 00:31:11 »
DHL Schiphol signs 5 year contract

DHL Schiphol tekent contract met Entropia

Meer prestatie, meer dienstverlening, meer mogelijkheden
DHL is wereldleider voor internationale expresleveringen, zowel over land als in de lucht. Het bedrijf is ook de nummer 1 voor oceaanvrachten en contractlogistiek. DHL biedt een volledig pallet aangepaste oplossingen - van het expres leveren van documenten tot supply chain management.

Na België nu ook Nederland aan de beurt. Entropia staat in voor de vlekkeloze portofooncommunicatie in het logistieke deel van Schiphol.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #1475 Gepost op: 1 januari 2008, 20:33:24 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
DHL Schiphol signs 5 year contract

DHL Schiphol tekent contract met Entropia

Meer prestatie, meer dienstverlening, meer mogelijkheden
DHL is wereldleider voor internationale expresleveringen, zowel over land als in de lucht. Het bedrijf is ook de nummer 1 voor oceaanvrachten en contractlogistiek. DHL biedt een volledig pallet aangepaste oplossingen - van het expres leveren van documenten tot supply chain management.

Na België nu ook Nederland aan de beurt. Entropia staat in voor de vlekkeloze portofooncommunicatie in het logistieke deel van Schiphol.

Ik hoop dat er nog vele zullen volgen...

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1476 Gepost op: 5 januari 2008, 09:19:02 »
Volgens mij staat de Entropia zender "Wieringerwerf" (423.4125) in Schagen.... (speciaal voor GertJan)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1477 Gepost op: 5 januari 2008, 10:03:06 »
Citaat van: "BlackBox"
Volgens mij staat de Entropia zender "Wieringerwerf" (423.4125) in Schagen.... (speciaal voor GertJan)

Hij staat wel degelijk in Wieringerwerf, in de grote KPN tv toren. Dubbele antenneopstelling, aan de zuidkant en aan de noordkant van de toren. Het signaal is daardoor ook vreselijk sterk op diverse plekken. Ale en ik konden er toen vanuit de trein ook maar geen exacte lokatie aan geven. Totdat Gert Jan met zijn Hummer ging peilen.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1478 Gepost op: 5 januari 2008, 11:13:17 »
Vreemd, ik heb niet exact gepeild, maar kreeg wel de indruk dat het uit Schagen kwam. Strategisch gezien is Wieringerwerf wel logischer. Op de Entropia kaart staat ook Schagen, maar misschien hebben ze dit ondertussen aangepast in de praktijk en is de kaart verouderd.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1479 Gepost op: 5 januari 2008, 11:20:49 »
Citaat van: "BlackBox"
Op de Entropia kaart staat ook Schagen,

Die kaart is niet te vertrouwen. Zo zag ik toen dat er naast Haarlem-Zuid een zender hier in Driehuis zou komen. Die zender is er nooit geweest maar staan er nu wel zenders in IJmuiden en Haarlem-Noord die niet op de kaart staan. Er zou ook een zender in Breskens staan maar die staat daar niet, wel in Vlissingen-Oost.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #1480 Gepost op: 5 januari 2008, 14:49:16 »
Bedankt voor de info Huub maar Gert Jan is al lang wezen zoeken en wel op 11 augustus van het vorige jaar;-)
Die kaart is zowieso niet betrouwbaar, het is slechts indicatief en alleen bedoeld voor potentiele klanten van Entropia.
Het stralingspatroon van de zender in de mast in Wieringerwerf is op het eerste gezicht wat vreemd, in Den Helder is het signaal niet zo hard als je zou verwachten, op andere plekken juist weer wél, zelfs in Friesland is deze zender nog erg goed te horen!
Het blijkt dat men twee antennes gebruikt voor deze site, waarschijnlijk omdat men anders een blinde vlek zou krijgen in de dekking door de grote diameter van de toren zelf.
De hoogte van deze antennes is ook bijzonder, ze zijn gemonteerd aan het hekwerk wat bovenop het "kraaiennest" staat, ik heb geen idee hoe hoog het precies is maar in ieder geval hoger dan de gemiddelde antenneopstelling, verder is er nagenoeg overal vrij zicht dus dat kan verklaren dat ik hem van Friesland tot voorbij Harderwijk kon horen totdat Amsterdam-Zuidoost er doorheen kwam.
Hieronder een foto met pijltjes naar de antennes.

Edit, omdat er tegenwoordig alleen maar foto's op postzegelformaat geplaatst kunnen worden heb ik de foto hier neergezet.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #1481 Gepost op: 5 januari 2008, 17:06:00 »
Het zal vast allemaal kloppen wat jullie zeggen , maar toen ik een week geleden in de buurt van schagen reed kreeg ik 423.4125 door op de close call.
Mvg , Ben :)

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #1482 Gepost op: 6 januari 2008, 10:27:27 »
Aha, het gaat spannend worden in het noorden ;). Bedankt voor je reactie GertJan, duidelijke foto.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline m-a-r-c-e-l

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1483 Gepost op: 8 januari 2008, 19:57:52 »
Draaid trunkview ook onder Vista?? ik krijg het niet voor elkaar, programma wel geinstalleerd maar er komt geen audio signaal binnen.
AOR8200, ubc-780-xlt, pro-2004, panasonic dr-49 ,disconne, 4-elements actieve milsatcom yagi, uniden bearcat UBC 125XLT

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1484 Gepost op: 8 januari 2008, 20:08:34 »
Citaat van: "m-a-r-c-e-l"
Draaid trunkview ook onder Vista?? ik krijg het niet voor elkaar, programma wel geinstalleerd maar er komt geen audio signaal binnen.

Het gaat hier in principe over de frequenties. Vragen over de software kan je beter stellen in de rubriek Software.