maar tegen een goede aktieve hf antenne, en dan neem ik de dx-one-pro ga ik toch voor de laate antenne, wand kan je zeggen er gaat echt een wereld open met zo goede aktieve hf antenne, en als je er ook nog een goede ontvangen er achter hebt zitten kan het echt niet meer stuk.
Hallo Kees,
ik heb hier een draad antenne van RF Systems hangen en misschien kennen jullie hem nog de DX7 Gold van RF Systems. De DX7 is Helical Active Shortwave Antenna. Begrijp me niet verkeerd maar misschien was ik iets te radicaal in mijn uitspraak over aktive antennes, de ene keer ontvangt het draad beter de andere keer de DX7. Wel is mij opgevallen dat als ik voor hele zwakke signalen ga of echt DX'en krijg ik het signaal beter binnen met het draad omdat deze de ruis en andere zooi (QRM) niet versterkt.
en als je er ook nog een goede ontvangen er achter hebt zitten kan het echt niet meer stuk
Dit alles is gekoppeld aan een AOR AR5000+3 met de optionele Collins filters, dus aan de ontvanger en de filtering ligt het niet dacht ik.
En nu even een reactie op de vraag van 7243 voor de VHF / UHF gebruik ik de Fullband discone van CTE International. Ik heb deze naast de discone van Diamond gehad om ze tegen elkaar te testen en de CTE was beduidend beter op alle banden dan de Diamond, de Diamond daarna ook onmiddelijk uit de mast gehaald.
Hoi Paul
De antenne die je gebruikt ken ik helaas niet, mogelijk wel een keer gezien of zo, maar niet getest met de antennen die ik nu hebt.
Ik zelf heb altijd met een balum gewerkt met daar aan 2 x 20 meter draait, kijk ik nu naar het verschil met de antenne die ik nu hebt dan is het ontvangst bij mijn met zeker 100% vooruitgegaan.
Verder zit een maat van me nu met die balum te werken, en wat hij binnen krijg is toch minder wat ik hier binnen krijg, terwijl we op de zelfde lokatie wonen en de antenne allle bij op de zelfde hoogte hebben ( 15 meter) zijn ondvanger is de r1000 zelf zit ik hier zins korte tijd met de NRD-545, en kan je zeggen aan de onvagers licht het niet we hebben ook wel eens de test gedaan dat mijn ontvanger bij hem er aan ging en die van hem bij mijn, en toen had ik ook weer het beste ontvangst.
Zal dit nu toch aan de antenners liggen

grt kees