Auteur Topic: N-connector Diamond (V)X50  (gelezen 459 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline KoenVDB1965

• Nieuw Lid
  • *
N-connector Diamond (V)X50
« Gepost op: 23 augustus 2026, 09:42:04 »
Hoi, ik heb hier een splinternieuwe Diamond VX50 antenne liggen. Door een onoplettendheid een verkeerde connector op de aansluiting gedraaid waardoor de n-connector in de antenne stuk is, het pinnetje is afgebroken. Ik zoek me suf maar ken nergens deze specifieke connector vinden. Iemand een suggestie waar je die kan vinden ? Zelf de oude demonteren en de nieuwe monteren is geen enkel probleem. Bedankt alvast

Offline xfiles69

• Procesoperator
  • Gevorderd Lid
  • 3600xlt ,125xlt, BCT15x,9000, radtel 950 pro
Re: N-connector Diamond (V)X50
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2026, 15:30:50 »
kijk eens bij allekabels

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2026, 06:34:40 »
Hoi, ik heb hier een splinternieuwe Diamond VX50 antenne liggen. Door een onoplettendheid een verkeerde connector op de aansluiting gedraaid waardoor de n-connector in de antenne stuk is, het pinnetje is afgebroken. Ik zoek me suf maar ken nergens deze specifieke connector vinden. Iemand een suggestie waar je die kan vinden ? Zelf de oude demonteren en de nieuwe monteren is geen enkel probleem. Bedankt alvast

Reichelt heeft ronde N-connectoren voor chassis montage in het assortiment. Artikelnummer R 161 570

Offline KoenVDB1965

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 07:49:49 »

Reichelt heeft ronde N-connectoren voor chassis montage in het assortiment. Artikelnummer R 161 570

Dank voor de suggestie, maar het is toch niet helemaal de connector zoals die in de antenne zit. Ik heb de vraag gesteld aan Avera, zij hebben dit onderdeel niet en kunnen het ook niet leveren. Maw, deze antennes zijn een beetje wegwerp, wat erg spijtig is. Maar mijn neef heeft al een idee om er wat anders van de maken, dus misschien komt het wel goed :-)

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 12:10:08 »
Maw, deze antennes zijn een beetje wegwerp, wat erg spijtig is.

Die van mij heeft dik 10 jaar op het dak gestaan en zag er na demontage nog prima uit. Je kunt een domme fout niet afwentelen op de fabrikant.

Offline Wolfhound

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 12:49:46 »
+1 ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline KoenVDB1965

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 03:21:57 »
Maw, deze antennes zijn een beetje wegwerp, wat erg spijtig is.

Die van mij heeft dik 10 jaar op het dak gestaan en zag er na demontage nog prima uit. Je kunt een domme fout niet afwentelen op de fabrikant.

Waar ergens zeg ik dat het de fout van de fabrikant is en waar precies wil ik dat afwimpelen op hen ? Ik zoek gewoon een onderdeel waar ik met alle plezier voor wil betalen, voor een beschadiging door EIGEN fout.