Auteur Topic: sdr++ met Tetra demodulator  (gelezen 11224 keer)

Tjo (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Tjo

• Beginnend Lid
  • **
  • PA3DEX Rotterdam
Re: sdr++ met Tetra demodulator
« Reactie #120 Gepost op: Gisteren om 10:48:21 »
het is best lastig om de opties van SDR++ appplicatie en de Tetra demodulator plugin uit mekaar te houden.
In het bandplan staan helaas geen rasters.
Als je er een paar KHz vanaf bent word er wel gecorrigeerd en krijg je wel de correcte frequentie te horen.

in de frequency manager kun je voor bijvoorbeeld Entropia een (1) correcte frequentie bewaren
Als je deze ene frequentie aanklikt start de Tetra demodulator dan 10 VFOs en je hoort het hele Tetra netwerk!

Je bent dan wel enige tijd bezig om niet interessante en of encrypted GSSIs in de rode lijst te zetten.
Dan nog hoor je in Rotterdam Centrum vaak teveel en moet je spelen met de Prio en Monitor lijsten
je kan 2 gesprekken tegelijk horen, links en rechterkanaal maar dat werkt niet altijd.

Ik hoop dat Jalu binnenkort weer wat tijd heeft voor updates in de Tetra demodulator plug in
Icom R8600, 720A, Uniden UBCD260DN, UBC9000XLT, ubc125xlt, UBCD3600XLT
Diamond X50, Sirio CX156U, SD2000n, WY300-4n, 35m asl

Offline SWL-Mike

• Nieuw Lid
  • *
  • Een goede antenne is de beste vriend van de ontvan
« Reactie #121 Gepost op: Gisteren om 13:13:29 »
Ik heb al gemerkt dat je een beetje met de kHz moet spelen. Ik vroeg me eigenlijk alleen af of ik misschien een instelling voor de 12,5 kHz-raster over het hoofd had gezien. De plug-in zelf is echt geweldig.

Wat me nog is opgevallen:
Ik gebruik SDR++ met een SDRplay RSP1B en de ontvangstkwaliteit is (in het Tetra-bereik) slechter dan bij het gebruik van SDR# met de RSP1B.
De combinatie van de RSP1B met SDR# levert aanzienlijk meer signalen op. Kan iemand dit bevestigen of is dit iemand anders ook al opgevallen?
Oké, dit heeft nu niet direct iets met de plug-in te maken, maar vooral in het Tetra-bereik valt het me heel duidelijk op.

73 Mike

Online Tjo

• Beginnend Lid
  • **
  • PA3DEX Rotterdam
« Reactie #122 Gepost op: Gisteren om 15:09:53 »
SDR# werd ik helemaal gek van ben ermee gestopt.
Ik heb perfect geluid van sdr++ en tetrademod
Vergt SDR++ en tetra niet teveel van je computer?  
ik had op een moment we erg veel apps draaiend en de sdrplay rsp1a op volle 10MHz bandbreedte toen begon het wel te hakkelen.

in een DV3 draadje maakt @Diazepam een vergelijk met deze app en de nieuwe DV3
precies waar ik erg benieuwd naar was. dank daarvoor
Icom R8600, 720A, Uniden UBCD260DN, UBC9000XLT, ubc125xlt, UBCD3600XLT
Diamond X50, Sirio CX156U, SD2000n, WY300-4n, 35m asl

Offline diazepam

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #123 Gepost op: Gisteren om 17:50:14 »
in een DV3 draadje maakt @Diazepam een vergelijk met deze app en de nieuwe DV3
precies waar ik erg benieuwd naar was. dank daarvoor

Ha ha, geen dank; ik blijf dit draadje uiteraard volgen en ben ook benieuwd naar een update van een Plugin! Voorlopig blijf ik beide systemen naast elkaar gebruiken ;-)

Offline SWL-Mike

• Nieuw Lid
  • *
  • Een goede antenne is de beste vriend van de ontvan
« Reactie #124 Gepost op: Gisteren om 21:04:24 »
Citaat
SDR# werd ik helemaal gek van ben ermee gestopt.
Ik heb perfect geluid van sdr++ en tetrademod

SDR# werkt bij mij zonder problemen, en ook de bijbehorende Tetra-plug-in levert zeer goede resultaten op; daar heb ik niets op aan te merken.
SDR++ is naar mijn mening niet helemaal zo goed als SDR# (maar dat is natuurlijk slechts mijn persoonlijke mening). Zoals gezegd levert SDR#,
vooral in het Tetra-bereik, hier aanzienlijk meer signalen op. Bovendien vind ik SDR++ niet echt uitontwikkeld wat betreft de weergave van
opgeslagen zenders (weergave van de namen) in het spectrum, omdat de namen elkaar dan allemaal overlappen en je uiteindelijk niets meer goed kunt herkennen.
Bij SDR# worden de namen allemaal naar beneden verschoven weergegeven.

Citaat
Vergt SDR++ en tetra niet teveel van je computer?

Tot nu toe verloopt alles vlekkeloos, maar ik zal het in de gaten houden en indien nodig verslag uitbrengen.

73 Mike