Auteur Topic: Sirio SB2S aangeschaft na div diy projecten  (gelezen 140 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline LeenQ

• Beginnend Lid
  • **
Sirio SB2S aangeschaft na div diy projecten
« Gepost op: Vandaag om 07:43:38 »
Lang niet meer ingelogd geweest op dit forum, wel bezig geweest met verschillende antennes voor ontvangst marifoon maar allemaal net niet ontvangst op mijn Com215. Totale renovatie gehad met zonnepanelen, dikke dakisolatie en HR++ glas, ontvangst was daarna op zolder 0,0 nada.
Afgelopen week bleef de scanner maar stil en dacht "die is overleden aan ouderdom" antenne BNC plug gecheckt en deze was inwendig gebroken en dus hersteld, maar nog steeds nada ontvangst, ik zat te denken aan een officiele marifoon antenne of scanner, maar risico was te groot.
De Com215 open gemaakt en wat bleek, de ingebouwde BNC was los van het chassis en aansluiting op de printplaat, dit hersteld en zowaar kwam er weer signaal binnen, maar niet om aan te horen door ruis, gespetter wat al niet meer zij.
Maar hoop doet leven en toch maar een Sirio SB2S marifoon antenne aangeschaft, deze eerst op zolder gemonteerd en getest, weinig tot geen verbetering, de IJssel ligt op loopafstand van mijn huis met wat huizen en bedrijven ertussenin. Toch voor de prijs een bijzonder goede marifoon antenne voor ontvangst, lekker licht en nauwelijks zichtbaar aan de gevel.
De spriet aan de voorgevel in een hoek gemonteerd maar wel vrij richting de IJssel en zowaar krijg ik nu een prachtig signaal binnen en nauwelijks ruis of gespetter, zelfs de IJsselbrug was binnen niet te ontvangen en nu prachtige ontvangst.
Wel de Tower lelijkstad ingevoerd en wetende dat het heel toevallig moet zijn wil daar door deze antenne wat op doorkomen, tot nu toe nada.

Even een vraag aan den techneuten of het zin zou hebben op de condensatoren te racapen, zodat de ontvangst van verderop beter ontvangen wordt.

Offline ph5c

• Gevorderd Lid
Re: Sirio SB2S aangeschaft na div diy projecten
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 10:48:05 »
gewoon zo laten den ik zo, geen ervaring met wat jij vraagt.
Maar wel een mooie stek denk ik voor een ais ontvanger dmv een rtl stick kan je ook mee kijken waar de schepen heen gaan.