Wellicht niet het soort waarneming waar we het hier meestal over hebben, maar ik wilde gisteren 'gewoon even' radio luisteren en liet mijn kleine draagbare DAB+-radio zoals gewoonlijk scannen op mijn bureau in een afgesloten kamer. Hij heeft op deze plek vaker veel moeite met bijvoorbeeld de commerciële zenders op 11C. Zo ook dit keer.
Minder moeite had hij nu echter met drie(!) multiplexen uit België. Ook audio decoderen lukte na wat gerommel met de telescoopantenne. Prima aanleiding om toch eens een blik op de tropo-kaart te werpen
