Auteur Topic: Stabo scanner  (gelezen 1623 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wolfhound

• Top Lid
Re: Stabo scanner
« Reactie #15 Gepost op: 16 april 2026, 18:11:44 »
Uniden bearcat ubc 9000 ?
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Charles_

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2026, 19:53:49 »
Dankjewel Johan. Ja, die laatste is een alleszins redelijke prijs, denk ik. De anderen zijn duidelijk te duur...

en deze dan ??
AliExpress
K3 150kHz-1300MHz Luchtvaart Volledige Band Ontvanger LW MW SW HF VHF UHF FM AM USB LSB FSK MDC DTMF NOAA Decoder WIFI Ondersteuning OTA
33 verkocht
€72,69
 -€5,38 · Nieuwe klant
€78,07
Prijs is inclusief btw

Een link naar dit item zou handiger geweest zijn, kan hem zelf niet vinden helaas.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2026, 20:55:21 »
Een link naar dit item zou handiger geweest zijn, kan hem zelf niet vinden helaas.

Zoeken naar k3 receiver op Aliexpress.

Offline Jos Budel

• Gevorderd Lid
  • 'Non, Je Ne Regrette Rien' UBC 9000 XLT
« Reactie #19 Gepost op: 16 april 2026, 21:01:53 »

Offline Charles_

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 09:22:49 »
Dank voor de link. Ziet er wel heel apart uit met een doorzichtig deksel, maar wordt zonder batterijen/accu geleverd lees ik.
En duurder dan de scanner waar Johan een link van stuurde. Ik denk dat de keuze niet moeilijk is :D

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 12:23:32 »
Als je niet teveel geld wilt uitgeven kan je ook een Quansheng UV-K5 kopen. Dat is een portofoon waarmee je ook kan zenden en zonder de benodigde licenties mag je zoiets niet gebruiksklaar voorhanden hebben. Je kan ze dusdanig programmeren dat ze niet kunnen zenden, maar dan nog blijft het discutabel. Goedkoop is het wel. Niet echt een volwaardig alternatief voor een scanner, maar als je maar één ding wilt luisteren, dan maakt dat niet veel uit.

Ik heb er nog een liggen met Egzumer firmware erop voor €25. Zo goed als nieuw, alleen even kort mee gespeeld.

Een goede (gepiekte) antenne en een zichtverbinding is vaak wel een vereiste op de 23 cm band, ook als je dichtbij zit.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 12:41:29 »
Zeker een leuke optie. FM gaat goed, AM klinkt -ook met die aangepaste firmwares- niet top. SSB niet geprobeerd, maar dat kan blijkbaar ook.

Ja, ik heb er ook een en hoewel het 'speelgoed' is krijg je wel veel waar voor je centen.