Auteur Topic: Yupiteru MVT-7100 S-meter - ontvangst  (gelezen 35 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline A

• Nieuw Lid
  • *
Yupiteru MVT-7100 S-meter - ontvangst
« Gepost op: Gisteren om 22:21:50 »
Goedenavond, ik heb 2 Yupiteru MVT-7100 scanners waarvan ik de ene langer heb als de andere. Bij het vergelijken van de 2 exemplaren viel het mij op dat bij het model wat ik al langer heb , als de scanner bijvoorbeeld op een frequentie  in de AM luchtvaart staat afgesteld, het model wat ik al langer heb, de s-meter volledig uitslaat terwijl er op dat moment geen ontvangst te horen is. Bij het model dat ik minder lang heb slaat de s meter niet volledig uit als deze op dezelfde frequentie staat afgesteld. De 2 exemplaren zijn van binnen volledig schoon ( contactpennen van de pcb's ). Bij het recente exemplaar werkte de squelch knop niet. Dit kwam omdat de contactpennen van de squelch knop waren afgebroken, direct op de plastic behuizing van de squelch knop. De squelch knop heb ik kunnen repareren d.m.b. nieuwe contactpennen aan de knop te solderen. De vraag is waar het mee te maken heeft dat d s meter volledig uitslaat. Heeft dit bijvoorbeeld te maken met afstelling? zo ja, met welke trimmers kan dit worden afgesteld / worden gecorrigeerd?

Mvg,

A.