Auteur Topic: Changelog Firmware SDS200  (gelezen 251 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Noway

• Top Lid
Changelog Firmware SDS200
« Gepost op: Vandaag om 11:10:14 »
Voordat ik hier mijn handen aan brand, maar ik zag een nieuwe firmware update voor de SDS200 https://info.uniden.com/twiki/bin/view/UnidenMan4/SDS200FirmwareUpdate zelf nog niets gedaan, wacht even de reacties hier af.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Changelog Firmware SDS200
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 12:04:25 »
Ik heb het geprobeerd maar mijn exemplaar kan weer eens geen verbinding maken met de server.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 12:10:02 »
Hi Johan,

Helemaal onderaan de pagina kan je de bestanden downloaden. Versie 1.26 staat er nog niet tussen, heb gekeken naar de datum maar de .bin van de laatste datum (27/3) van een paar dagen geleden is van 16 december 2025, zag ik na het uitpakken.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 12:11:51 »
Oke dank je, dan wacht ik er nog ff mee.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 12:14:37 »
Heb een nieuwe laptop, waar ik nog niet alle programmatuur heb op gezet, ga vanmiddag de oude pakken en kijken of het werkt.

Offline GerP

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 12:44:05 »
Houd er wel even rekening ermee dat dit voor de SDS200 is, en niet voor de SDS200E?
Volgens mij zat er verschil in de bijde types en heeft de SDS200E zijn eigen Sentinel en FW.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 13:59:51 »
Vanmiddag even gedaan op de 200E (!) via uiteraard de juiste Sentinel en hij blijft op 1.23.15 staan.

Offline GerP

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 14:12:08 »
Dat is correct....

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 16:24:08 »
Tja, bij iedere update voor de SDS-serie scanners gaat het weer mis. De SDS200 is het USA/Canadese model. De SDS200e het model voor de rest van de wereld. In de haast van het posten wordt dan vergeten om te kijken voor wie de firmware update bedoelt is.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 16:37:40 »
Je hebt helemaal gelijk, ik wacht dan vaak ook de reacties af. Zag bij het inlezen op het forum dat er ook updates waren die niet aangekondigd waren door Avera. Vraag me alleen af, waarom Europa de updates niet krijgen of is het totaal niet relevant voor Europa.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 17:44:50 »
Het enige juiste antwoord daarop is omdat de SDS-serie scanners eigenlijk ontworpen en gebouwd zijn voor het goed kunnen moduleren van het Amerikaanse simulcast systeem.Dat wordt nl gebruikt door hun overheid en hulpdiensten. De Uniden SDS100/200/150 scanners zijn eigenlijk de enige scanners die dat erg goed kunnen en die je makkelijk in huis zet of in de auto bouwt. De SDS100e/200e scanners zijn voor de rest van de wereld uitgekomen omdat het er met zijn kleurenschermpje fancy uitzag en Uniden had grootse plannen met deze SDS scanners. Tot de stuwende kracht achter dit project onverwachts overleed…. De plannen en de ontwikkelingen vielen stil en buiten de USA/Canada hebben deze scanners nauwelijks verdere toegevoegde waarde gekregen.

In 2001 of 2002 is de Amerikaanse tak van Uniden (nu Uniden.com) afgesplitst van het moederbedrijf (Uniden Japan). De Amerikaanse tak wilde nl vooruit terwijl Uniden Japan nauwelijks vooruit te branden was/is. De Amerikaanse tak timmert sindsdien flink aan de weg met nieuwe modellen (160DN, 260DN en SDS150) terwijl Uniden Japan nog steeds liever op de handen lijkt te blijven zitten. Dat verschil in verder willen en moeten ontwikkelen t.b.v. Simulcast heeft als resultaat dat het Amerikaanse Uniden regelmatig met firmware updates voor de SDS100/200 komt. Die zijn natuurlijk vooral op de Amerikaanse systemen gericht en die zijn niet direct nodig voor de rest van de wereld. En als er dan firmware ontwikkeld wordt die ook voor de SDS100e/200e belangrijk zijn dan duurt het erg lang voor Avera met Uniden Japan (levert software ontwikkel capaciteit) besluiten om iets van actie te ondernemen en die firmware update geschikt te maken voor de SDS100e/200e. Persoonlijk denk ik dat wij voor de SDS100e/200e niet veel meer hebben te verwachten. De meeste mensen vinden de DMA geheugen structuur van deze scanners te moeilijk om te programmeren en de scanners zelf te duur voor wat ze kunnen.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #11 Gepost op: Vandaag om 17:47:39 »
Dank je voor dit zeer uitgebreide antwoord, vdKaa. Het geeft mij veel duidelijkheid .