Auteur Topic: Online scanner  (gelezen 248 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Online scanner
« Gepost op: Gisteren om 11:25:01 »
In de transitie van analoog > C2000 had ik enige tijd communicatie gekoppeld aan een telefoon. Door in te bellen op een oude Nokia die automatisch oproepen antwoordde had ik (in mijn beleving) een aardig veilige verbinding. Nu wil ik weer zoiets opzetten maar vandaag de dag zal er qua streaming veel meer mogelijk zijn.

Wat heb ik nodig om een audiostream online te krijgen? Bij voorkeur niet via een website, maar dat deze via een app te beluisteren is. Met de mogelijkheid om deze stream wel/niet openbaar te maken. Google is ook my Friend, maar ik verneem graag praktijkervaringen van mede hobbygenoten :)

Offline marcel1988

• Gevorderd Lid
Re: Online scanner
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 14:28:14 »
Koppelen aan een klein pctje wat je aan kan zetten als je dat wilt. en dan met Zello werken.
Zo doe ik het ook, en werkt prima: https://www.scannerforum.nl/index.php?topic=38028.0

Kabeltje van je scanner naar de line-in ingang of de MIC ingang en beetje zello afstemmen en werkt als een trein.
Eigenaar van:
Scanner: 1X AOR AR-DV1
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 1X Undien UBC360CLT
Scanner: 1X Uniden UBC785XLT
Scanner: 1X Uniden UBCD260DN

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777
Coupler: Diamond SS-500

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 15:10:47 »
Ik gebruik een displayloze portofoon met Zello (en ook een met RealPTT).
Crosslink repeater tussen de portofoon en scanner/portofoon.
Plug&play.
Laag energie verbruik.
Communicatie in 2 richtingen.

Offline 7243

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 07:30:31 »
Zoek je echt alleen een stream?
Ik vind de proscan oplossing prima werken om via het web een stream op te zetten, publiek bereikbaar is dan je eigen keuze.
Voordeel is dat je ook meteen je scanner kunt bedienen, maar ook de bediening kunt afschermen met een password.