Auteur Topic: Nieuw op deze frequentie.  (gelezen 88 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline mb512

• Nieuw Lid
  • *
Nieuw op deze frequentie.
« Gepost op: Vandaag om 19:21:21 »
Hallo,

Mijn naam is Wido en ben woonachtig te Meppel.
Een oud gebruiker van scanners en 27mc.
Toen de bakkies gelegaliseerd werden was ik er als de kippen bij en vroeg direct een Marc machtiging aan.
M`n eerste bakkie een Skyline SM2008.
Daarna langzaam het verkeerde pad op gegaan en naar +200 kanalen en usb/ssb.....wel leuk.
Uiteindelijk is de liefde voor de bakkies verdwenen want er was heel veel narigheid op die dingen.
Scanners waren toen nog zeer geschikt voor mij als taxi chauffeur om op de hoogte te blijven tijdens het werk.
Na de overstap van div gebruikers naar digitaal werd ook dat minder.
Nu na veel jaren weer een porto (Baofeng r5mini en een radtel 950 pro gekocht om te kijken of mijn oude hobby mij weer blij kan maken.

M.v.G

MB512 ( Wido )

Offline MikeXenu

• Gevorderd Lid
  • Mike - Amsterdam
Re: Nieuw op deze frequentie.
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 19:42:10 »
Hoi Wido, welkom! Ik ben ook dat 27mc pad zo gelopen tot en met buizen lineairs aan toe. Fluiten op SSB om de boel warm te krijgen :) Ook veel contacten gemaakt in het buitenland met een lichteljik scheefstaande half golf antenne (door storm). Nu ook scanner Uniden 125 en SDR sticks. Veel hoor ik hier nog niet zonder een bak ruis wat me interesseert (hopelijk helpt de coax die onderweg is) maar ik vind het spelen met ADS-B en AIS (vliegtuigen en schepen volgen) heel leuk en kost ook niet heel veel.

Vroeger ook met een radiootje en een antenne van een centimeter veel naar de politie geluisterd. Op zaterdagavond was dat vaak genieten.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 20:24:50 »
Welkom op dit forum. Veel plezier met de hobby.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 20:34:25 »
Hi MB512, welkom, je ziet steeds meer Radtel op het forum . Is er nog 27mc in Meppel of luister je daar helemaal niet meer naar?

Offline DriverSander

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 21:20:57 »
Welkom van uit Hoogeveen, er is ook een topic over frequenties in Meppel.
RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet. Luisterde veel mobiel in Noord Nederland.