Ik heb al die artikelen in de loop der jaren gelezen en hieruit blijkt toch duidelijk dat C2000 een hoop tekortkomingen heeft en storingsgevoelig is. Zelfs de gebruikers zelf beamen dit. Er zijn legio voorbeelden van het slecht functioneren van C2000 gepubliceerd sinds de ingebruikname. Ik vind het als belastingbetalende burger gewoon niet kunnen dat een communicatie netwerk voor de hulpdiensten regelmatig te kampen heeft met storingen, waardoor diezelfde hulpdiensten niet goed hun werk kunnen doen. En dat een alarmnummer niet of slecht bereikbaar is, zoals in dit geval, is al helemaal not done.
Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van die steeds terugkerende hetze hier, tegen C2000. Ja, er zijn wel eens problemen. Maar er gaat ook wel eens een brandweer- of politieauto of ambulance spontaan kapot tijdens een spoedrit. Of de deuren van een garage gaan op een essentieel moment niet open. Of een defibrilator weigert onverwacht dienst. Enz. enz. enz. Het is techniek en techniek kan en zal zo nu en dan falen en dat is meestal op een moment dat het niet uitkomt. De hulpdiensten zijn over het algemeen dat ze alles zullen doen om ondanks storingen toch hun taak te volbrengen.
Wat je nooit leest en waar niemand het over heeft, is wat een verbeteringen C2000 gebracht heeft voor de hele hulpverleningsketen. Waar de door jouw genoemde belastingbetaler heeeeeel veel baat van heeft, zonder dat ze het weten. Maar het is nu eenmaal veel makkelijker dan C2000 af te blijven zeiken, in plaats van eens met sucesverhalen naar buiten te komen. Dat is niet interessant en zal niet genoeg verkopen....
Vandaag gewerkt. Ja er was een storing. Iedereen heeft op alle mogelijke manieren een paar stappen harder gelopen en geïmproviseerd. Ten bate van die belastingbetalende burger die gewoon op tijd hulp kreeg.