Auteur Topic: Mobiele antennes & autoradioantennes  (gelezen 17446 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wooter

• Gast
Mobiele antennes & autoradioantennes
« Gepost op: 12 februari 2003, 11:17:03 »
Ik heb zowat alles al eens geprobeerd: na aankoop van m'n eerste scanner verving ik de gummi-antenne door een aansluiting op m'n autoradioantenne (dmv splitter), wat redelijk werkte.  Maar later verwende ik mezelf met eerst een onopvallende magneetantenne voor GSM-gebruik samen met een versterker, en erna een uit de kluiten gewassen Sirio SMA 66-88 met magneetvoet.

Nu heb ik een nieuwe auto, maar die beschikt niet meer over een stalen dak (cabriootje, weetjewel :D).  Zou ik de autoradio-antenne gebruiken, dmv deze op afstand uit te schuiven en dezelfde splitter te gebruiken?  Of de huidige antenne vervangen door de Sirio en m'n radio tesamen met m'n scanner aan de Sirio te sluiten?  Of aan de andere kant van het kofferdeksel een extra gat boren om daar m'n Sirio te bevestigen (dat laatste zie ik trouwens niet zitten :()?

Met magneetvoet op de koffer is niet zo praktisch, omdat ik dan verwacht dat de antenne bij openen van de koffer mooi in m'n achterruit prikt :D

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Mobiele antennes & autoradioantennes
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2003, 16:26:49 »
Hoi Wooter,

Mijn advies is in zo'n geval altijd, vervang de radioantenne door een goede mobilofoonantenne. Procomm heeft hele mooie dunne, onopvallende antennes die je op de plaats van de standaard radioantenne kunt monteren. Zet hier dan een goede splitter tussen, dan lever je waarschijnlijk iets radiosignaal in, maar aangezien die signalen over het algemeen toch erg sterk zijn, moet dat niet zo'n groot probleem zijn...

Groeten, Peter.

wooter

• Gast
Re: Mobiele antennes & autoradioantennes
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2007, 14:14:13 »
Zoals in een andere post staat heb ik nu een nieuwe auto, maar wil wel even melden dat deze cabrio sinds 2003 - en nog altijd - perfect werkt met de standaard radio-antenne uitgeschoven op een strategische lengte, en simpelweg een Conrad splitter.