Auteur Topic: SWR meter DX-CN600 vraag  (gelezen 210 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PythonManiac

• Beginnend Lid
  • **
SWR meter DX-CN600 vraag
« Gepost op: Gisteren om 06:37:31 »
Ik weet niet of deze vraag op dit subforum hoort, maar ik kan hier nergens iets over vinden.
Ik heb een meter van het bovengenoemde type liggen die volgens de eigenaar regelmatig terugkerende problemen heeft, misschien heeft iemand er ervaring mee.
Het is een SWR-meter voor de korte golf en VHF/UHF, met 12V voeding. Bij het aansluiten van de voedingsstekker gaf hij een vonk en deed daarna niets meer. De eigenaar heeft dit al eerder meegemaakt en moest hem toen naar de leverancier terugsturen voor reparatie.
Mijn vraag is, kan er bij het inzetten van de voedingsplug iets zo verkeerd gaan, en welk onderdeel kan er dan defect raken?
Alle reacties welkom,

Offline louis52

• Beginnend Lid
  • **
Re: SWR meter DX-CN600 vraag
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 12:23:02 »
Geachte Pythonmaniac, ik ben ik het bezit van een type lager, namelijk de CN 400. Deze meter doet het ook zonder stroom te gebruiken. Voeding is er alleen voor de verlichting van de meter schaal. Het enigste wat ik kan bedenken is dat de voedingsdraden zijn omgewisseld. Hiermee bedoel ik dus de plus en min omgedraaid. Hierdoor krijg je (vermoedelijk) sluiting in het apparaat. Mijn tip zou zijn, kijk goede naar de stroom aanvoer, of gebruik gewoon geen stroom om zeker te zijn dat er niets fout gaat. Succes met de hobby. Grtz Loet.
2 x AOR AR DV1, AOR AR DV10, Uniden SDS 200, Uniden ubcd3600xlt , Diamond X50 , Inverted v antenne 2x7,5 mtr, SDRPlay RSPdx , Anytone 878 voor DMR ontvangst, Yaesu FTDX10 voor HF ontvangst en MLA 30 plus.

Offline PythonManiac

• Beginnend Lid
  • **
Re: SWR meter DX-CN600 vraag
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 07:53:15 »
Dank je Louis voor je duidelijke reactie.