Auteur Topic: data bestand voor een ubcd160dn  (gelezen 399 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Stubbe57

• Beginnend Lid
  • **
  • If nothing goes right, go left
data bestand voor een ubcd160dn
« Gepost op: 17 november 2025, 20:52:16 »
Goede dag,

Ik heb recentelijk een UBCD160DN aangeschaft, heeft iemand misschien voor mij een bestand wat ik via de ARC260 kan inlezen.

Vooral de lucht en scheepvaart, maar ook de digitale frequentie.

Kan ze allemaal zelf zoeken, maar als iemand zon bestand heeft scheelt mij dat een heleboel tijd.

Bij voorbaat mijn enorme dank.

Groet  Jan
125 XLT,  MVT 7100, MVT 9000,  YAESU FTA 250 L,  3500 XLT, UBCD 160 DN

Offline sebastiaan

• Gevorderd Lid
Re: data bestand voor een ubcd160dn
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2025, 05:52:09 »
Is toch het het leuke van de hobby om zelf frequenties te zoeken en te programmeren?
In de database zijn genoeg frequenties te vinden.

Scheelt enorm veel tijd? Er zijn mensen die hebben enorm veel tijd gestoken in het maken van hele mooie lijsten.

Mijn mening en ik weet niet hoe de rest er over denkt maar ik steek bijvoorbeeld veel tijd in mijn hobby omdat ik het gewoon super leuk vind.

Weet niet waar je je scanner vandaan hebt maar als je hem bij Semafoonwinkel had gekocht hadden ze naar wens voor je kunnen programmeren. ( Scheelt een hele hoop tijd) In jou woorden gesproken.

Als het je niet lukt is het een ander verhaal, oa op facebook zijn er veel bestanden te vinden.

Nogmaals gefeliciteerd met deze fantastische scanner, maar een hobby kost tijd en daar kan je best in investeren.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2025, 08:02:04 »
Wij leveren ze standaard voorgeprogrammeerd, 900 kanalen.
In bank 10 woonplaats en omgeving.

Indien elders gekocht kan ik ook voor een kleine vergoeding (kost mij tenslotte ook veel tijd) een bestand maken.
Kun je er dan zo inzetten.
Stuur eventueel email aan info at semafoonwinkel punt nl

Offline Stubbe57

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2025, 14:38:42 »
@ Sebastiaan,
Dat is ook leuk om het zelf te doen en de frequenties te zoeken.
Uiteraard doe ik niet anders. Met name in mijn eigen regio, Rotterdam/Maasvlakte.

Maar waar het mij eigenlijk meer om ging was om te zien hoe ik de digitale kanalen moet programmeren.
Vooral de DMR , daar zie ik naast de frequenties ook meerder getallen/codes staan en ik zie in de ARC niet de plek waar ik die moet zetten.
Vandaar mijn vraag eigenlijk.
Maar zal de vraag straks in het forum stellen hoe ik deze moet invoeren in het ARC programma.
Het digitale gebeuren is compleet nieuw voor mij.
Mijn 125 XLT staat vol met eigen gezochte, gevonden, verkregen, of uit de grote database weggehaalde frequenties.

Maar als iemand mij om een lijst vraagt kan hij deze ook direct van mij krijgen, zonder het commentaar dat ik er ook veel tijd in heb gestoken.
Ik heb een mooie lijst gekregen, welke ik ook direct weer met een andere verzamelaar heb gedeeld.

Maar goed zo sta ik erin.
Zal zo mijn vraag stellen hoe ik de digitale / DMR frequenties moet invoeren.
Misschien krijg ik dan wel weer een opmerking van dat hij of zij er ook tijd ingestoken heeft om het uit te zoeken, en dat ik het zelf maar eens moet proberen uit te vinden, maar dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen en te delen.

Groet
Jan

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2025, 15:05:05 »

Offline Stubbe57

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2025, 15:34:06 »
Hallo Johan,

Nee deze kende ik nog niet,  dank je voor het doorgeven, ga er meteen eens een kijkje nemen.

Ik heb er net een kijkje op genomen en meteen mijn vraag die ik hier gesteld heb ook meteen opgelost.

Groet

Jan