Ik zou ook voorzichtig zijn. Maar het is wel fijn dat men nu eindelijk die optie geeft, niet gedacht dat men die stap nog zou zetten. Dat geeft een betere duurzaamheid van zo'n dure ontvanger voor de langere termijn. Bijvoorbeeld bij nieuwe digitale modi of sterke verbeteringen van codecs etc.
Op specifieke FB groepen lees ik van mensen die de update succesvol konden volbrengen maar vervolgens bijv. met slechte audiorecording (naar SD) zitten ineens. Probleem is ook steeds dat onduidelijk is wat er in de firmware volgens AOR zou zijn verbeterd. De laatste lijst die circuleert toont niets meer van de updates na februari dit jaar.
Ik gebruik al een jaar geen FB meer. Ik lees mee op dit forum.
Ik heb nog steeds de Firmware in mijn AR5700D die erop stond toen ik hem kocht in November 2024.
Voor mij werkt alles naar behoren, dus als ik niets lees over toevoegingen, dan wel grote verbeteringen, blijf ik lekker draaien met deze firmware.
Ik heb door de jaren heel wat radio's verzamelt en mijn ervaring is, dat niet alle firmware updates verbeteringen zijn.
Dat ze deze wijziging om zelf te kunnen updaten doorgevoerd hebben mag ook in de krant. Ik heb ze zo vaak een email gestuurd de afgelopen 10 jaar daarover, meestal krijg je geen eens antwoord.
Ze zullen misschien bakzeil gehaald hebben na alle problemen met de DV10 en het stopzetten van het AR7400 en AR-Alpha 2 project. Daarmee hebben ze een flinke deuk opgelopen.
Ook maar eens afwachten hoe lang het nog duurt wanneer de AR-DV3 te koop komt.