Auteur Topic: Radtel RT-880G te koop  (gelezen 689 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
Radtel RT-880G te koop
« Gepost op: 22 september 2025, 19:36:19 »
In een opwelling heb ik bij Ali een Radtel RT-880G portofoon gekocht. Google voor de exacte specificaties. Maar in het kort: 3x RX/TX in 1 ontvanger. RX en TX op oa 26-30 Mhz, rond de 50 Mhz, 140-180 en 400-500 Mhz. of zo. 10 Watt zendvermogen, maar op 10 meter kom je niet verder dan een Watt of 3. O ja en RX van de luchtvaartband. En o ja, je zou ook kortegolf kunnen ontvangen.

Het is, zeker voor het geld, een hele leuke porto. Erg gevoelig op VHF en UHF. Ik vind 'm wat minder gevoelig op de luchtvaartband.

Nu staat firmware 1.15 er op. Maar het is en blijft Chinees dus er zitten altijd wel wat bugs in de software. Programmeersoftware kan van de Radtel site gedownload worden.

Porto is nog in nieuwstaat met minimale gebruikerssporen. Programmeerkabel zit erbij, alsmede zo'n "donut" antenne voor HF-ontvangst.

Ik zou er 50 euro voor willen vragen. Zo nodig komen er dan nog wat verzendkosten bij.

O ja, waarom ik 'n te koop aanbied: er staan zoveel leuke dingetjes voor relatief lage prijzen op bijvoorbeeld Ali, dat je (te) snel op de "KOPEN" knopt drukt  :D . Maar ik heb eigenlijk niet zoveel tijd om uitgebreid met dit ding te gaan experimenteren. En zoals vele hobbyisten heb ik hier al de nodige (te veel  ::)  )  zend- en ontvangapparatuur staan.