Auteur Topic: ICOM R-15 data error bij import  (gelezen 336 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline reaper1979

• Beginnend Lid
  • **
ICOM R-15 data error bij import
« Gepost op: Gisteren om 10:18:18 »
Na lezen van allerlei reviews sinds vandaag de eigenaar van een nieuwe ICOM R15. Ik heb echter een probleem bij het importeren van een csv bestand, krijg continue de error "data error. Restart the IC-r15".

Heb van alles geprobeerd, verschillende csv formaten maar iedere keer dezelfde fout. En om nu alles met de hand in te voeren...

Ik gebruik de butel software, en wat me opvalt is dat ik wel csv bestanden kan selecteren, maar ik krijg geen preview. Misschien toch iets niet goed met het bestandsformaat?

Help!

Offline Robert

• Gevorderd Lid
Re: ICOM R-15 data error bij import
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 17:25:59 »
Ik gebruik de Butel software niet maar die RT systems.

Misschien gevalletje van punt of komma?

Offline reaper1979

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 21:44:17 »
Na veel dingen uitproberen is het inmiddels wel gelukt. Blijkbaar moet ik met de Butel software een save maken van de *.csv file die op de SD kaart staat. Importeren van de *.csv lukt niet, maar importeren van de save van de *.csv gaat prima. Niet echt intuïtief maar werkt.

Misschien een tip/vraag aan mensen van Butel als ze meelezen: misschien dit beter beschrijven in de handleiding? Of lees ik er helemaal overheen?

Overigens zeer tevreden over de prestaties, halverwege de middag werkend gekregen en pakte op spottersplaats Eindhoven kraakhelder zelfs de PC-7's boven Zeeland op TMA frequentie op. Zeer goede ontvangst, pakt ook de hele uitzending (in tegenstelling tot 125 XLT die nog wel eens wil wegvallen) en scansnelheid is fantastisch.

Was dus geen punt/komma maar specifieke werking van Butel software.

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 07:50:29 »
Hi Reaper1979, leuk om te horen en gefeliciteerd met je aanschaf. Heb je ook frequenties van de marine band ingeladen, ik ben daar persoonlijk in geïnteresseerd?

Offline reaper1979

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 13:22:31 »
Thanks!

Nee (nog) geen marineband ingeladen, ik luister voor 95% naar (militaire) luchtvaart.

Offline Noway

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 20:20:24 »
Dank je. Klinkt veelbelovend