Goedemiddag Ace,
Dank je voor je hulp. Ik moet helaas even geheimzinnig zijn daar ik de locatie niet exact weer mag geven, anders dat het rond Drachten is. Ik heb gedurende de dag muziek gehoord, maar er werd verder niet gesproken. Het kwam hartstikke hard binnen, wellicht herken je het dat als iets heel hardnstaat dat het geluid dan moeilijker te verstaan is. Ik herkende het als muziek, vanwege melodieën etc, maar kon er verder niets van maken. Het was inderdaad ‘s avonds weg. Het geluid kwam regelmatig stotterend binnen, hier bedoel ik mee dat de ene keer de scanner het kon vasthouden totdat het weg viel en even later kon de scanner het 1 seconde vasthouden en liep hij weer verder. NFM als ik het me goed herinner.
De mobilofoon portofoons heeft er wellicht helemaal niets mee te maken, maar mij viel deze frequentie op. Ik had gevraagd waar ze vandaan kwamen en toen werd aangegeven “van het platteland” en dat was het.
Ik kan het ook niet reproduceren, misschien een volgende keer. Excuses voor de verwarring.