Auteur Topic: Baofeng programmeren frequenties  (gelezen 258 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rmulder89

• Nieuw Lid
  • *
Baofeng programmeren frequenties
« Gepost op: 31 augustus 2025, 13:52:29 »
Hallo allemaal,

Ik heb een Baofeng portofoon en wil deze graag met Chirp programmeren. Hiervoor ben ik op zoek naar een frequentielijst met o.a.:

- Luchtvaart

- Scheepvaart

- 2 meter / 70 cm amateurbanden

- Bedrijfsfrequenties

En eventueel andere interessante kanalen voor de regio

Het gaat mij puur om te luisteren (en natuurlijk alleen op de vrije kanalen zenden).

Ik woon in provincie Groningen, vooral omgeving Veendam – Wildervank – Muntendam.

Heeft iemand misschien al zo’n lijst voor Chirp, of kan/wil iemand dit met mij delen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Online Noway

• Gevorderd Lid
Re: Baofeng programmeren frequenties
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2025, 14:46:21 »
Goedemiddag Mulder,

Welkom, hierop het forum tref je precies aan wat je zoekt, maar zal je even een zoekopdracht moeten plaatsen. Daarnaast kan je hier https://www.frequentiedatabase.eu/ alles bij jou in de buurt vinden. Veel luisterplezier gewenst.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Baofeng programmeren frequenties
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2025, 06:56:24 »
Wellicht goed om te weten: met een Baofeng porto mag je ook niet op PMR446 zenden, die porto is er namelijk niet voor goedgekeurd. De pakkans is klein, maar als je gepakt wordt kom je in de economische delictenten  terecht en die zijn meestal duur.

En als je alleen gaat luisteren is het verstandig om de kanalen dan als TX Inhibit in te stellen, dan kun je er ook niet op zenden. Voorkomt een oeps...
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland