Auteur Topic: Nieuw AOR ar dv 3  (gelezen 33003 keer)

Spijkie (en 6 gasten) bekijken dit topic.

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
Re: Nieuw AOR ar dv 3
« Reactie #75 Gepost op: Gisteren om 10:44:31 »
De dv3 ondersteund standaard tetra/ entropia  alleen de gssi sleutel kan je er apart bijkopen,misschien bij de zaak die de dv3 verkoopt.

Die moet je rechtstreeks bij AOR Japan voor 10.000 Yen bestellen. (ca. € 70,00)
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #76 Gepost op: Gisteren om 10:54:49 »
De dv3 ondersteund standaard tetra/ entropia  alleen de gssi sleutel kan je er apart bijkopen,misschien bij de zaak die de dv3 verkoopt.

Die moet je rechtstreeks bij AOR Japan voor 10.000 Yen bestellen. (ca. € 70,00)

Er zijn winkels waar je de key kan kopen,je moet dan een foto maken van de aor met het serienummer er op,want de key is gekoppeld aan het serienummer.

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #77 Gepost op: Gisteren om 11:00:13 »
Klopt dat er een in Noorwegen of Zweden zit waar je ook de unlock code kunt bestellen.
Maar die is duurder dan wanneer jet hem bij AOR zelf besteld en ik heb het vermoeden dat zij ook alleen maar een doorgeefluik zijn tussen klant en AOR.
En ook bij de bestelling rechtstreeks in Japan moet je het serienummer opgeven, dat klopt helemaal.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Top Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #78 Gepost op: Vandaag om 10:49:22 »
Ik vraag me ook weer af waar de info vandaan komt dat de US versie al in omloop is en meerdere firmware updates heeft gehad.

https://www.aorja.com/support/firmware_ar-dv3.html

Update in april en juni, dat had je met 1 simpele google opdracht kunnen vinden
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 1X SDS200E 1X UBCD260N
Antennes: 1X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #79 Gepost op: Vandaag om 13:23:44 »
Ik vraag me ook weer af waar de info vandaan komt dat de US versie al in omloop is en meerdere firmware updates heeft gehad.

https://www.aorja.com/support/firmware_ar-dv3.html

Update in april en juni, dat had je met 1 simpele google opdracht kunnen vinden

Je had ook met een simpele zoekopdracht kunnen vinden dat er nog helemaal geen US versie is. Is allemaal import uit Japan...
Dus als er geen US versie beschikbaar is, zullen de updates ook voor de Japan versie zijn, denk je ook niet?

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Top Lid
« Reactie #80 Gepost op: Vandaag om 14:08:49 »
https://www.aorusa.com/support/manuals.html

AOR DV3 staat daar gewoon bij.
Je verkoopt hem niet in de USA maar hebt wel een manual voor de USA  ?
Ook een beschrijving hoe je de firmware kan updaten.

Ook staat op een aantal sites voor de DV-1 discontinued

Ik ben met je eens dat het allemaal nogal vaag is, levering eind 2025, spring 2026, June 2026 met als gevolg dat iedereen gaat speculeren.
Op E-Bay staan ze ook te koop, maar welke versie ?
Avera beantwoord ook geen mails.
Op de AOR USA product site stond de DV-3 met een going prijs van 1399...maar is nu weer weg ( daar baseerde ik mijn antwoord aan je op ) ik speculeer dan nog maar even dat de toelating in Amerika blijkbaar ook niet goed is gegaan ?

Ik weet dat speculeren een raar iets is maar de hele aankondiging is raar, de firmware updates staan op de amerikaanse site.

Offline Klikoo

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #81 Gepost op: Vandaag om 16:12:52 »
Ook staat op een aantal sites voor de DV-1 discontinued

Op de originele https://www.aorja.com/ staat hij er nog gewoon als actueel bij. Het geeft me toch een gevoel dat de DV3 nog een tijd op zich laat wachten. En heb het idee dat de DV1 nog een tijdje er naast zal lopen. Begin zelf toch heel langzaam rustig aan de AOR5700D te denken, die is wel uitontwikkeld na 10 jaar.

Online pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #82 Gepost op: Vandaag om 17:15:51 »
Wat ik begreep is er een verandering bij de USA FCC.

Vroeger was alles in de VS "cellular blocked", maar die beperking is in '25 in de wet geschrapt en onlangs in de uitvoering ook opgeheven.

Misschien dat AOR dat nog wil doorvoeren in alle non-Japan export types, met de nodige vertraging als gevolg.

USD 1399 zou een nettere prijs zijn overigens dan onze EU resellers.
2x UBC780XLT, IC-R6, Reuter RDR52/RDR51, Belka, AirspyMini&HF+

Offline Nick1964

• Top Lid
« Reactie #83 Gepost op: Vandaag om 17:28:19 »
Op de een of andere manier ziet iedere reseller van de meeste producten de dollar voor de euro aan, 1399 is met de huidige koers 1226... nu zullen er importheffingen zijn maar die zijn er ook van japan naar de USA. Ik gun iedere reseller zijn of haar winst..
Gewoon natte vinger werk verwacht ik de DV-3 niet voor december, gebaseerd op de verschijning van de europa modellen tov de usa modellen,daar zat meestal minimaal een half jaar tussen.
De eerste trotse aankondiging van Avera was 5 september 2025 op Facebook..
Daarna werd het mei 2026 en daarna eind juni... nu is daar pas een maandje overheen..dus daar zeur ik niet over maar geen update meer.

Online pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #84 Gepost op: Vandaag om 18:08:30 »
Ik gun iedere reseller ook zijn of haar winst maar bij AOR Japan is de DV3 nauwelijks duurder dan de DV1.

Het idee was een opvolger in de markt zetten voor dezelfde doelgroep.
Dan moet je niet richting een Icom R8600 prijscategorie gaan schuiven met een non-premium ontvanger.

My opinion... ;)

Offline Nick1964

• Top Lid
« Reactie #85 Gepost op: Vandaag om 19:20:12 »
Als je de DV-3 gaat vergelijken met de 1 dan is er qua opties niet heel veel verschil, een equalizer is leuk maar daar heb ik nooit behoefte aan gehad. Het ontvangstbereik ( correct me if I am wrong ) is alleen wat omhoog geschoven.
Qua uitgangen en computer aansluitingen en een 10.7 uitgang zit er natuurlijk wel het een en ander aan verschil.
Een ander fronteinde..tja dat kan ik nu niet vergelijken,maar welk gat gaat de DV-3 dan vullen ?
De prijs van chips stijgt behoorlijk,het is allemaal speculatie en natuurlijk is de importeur ook afhankelijk van levering en communicatie..
Eerst de DV-1 uitfaseren en dan de DV-3 ?
We zijn al bijna een jaar verder dan de eerste aankondiging van 25 september en het blijft stil.

Online pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #86 Gepost op: Vandaag om 21:27:46 »
Het frontend lijkt iets meer BPF's gekregen te hebben, maar qua dynamic range verwacht ik daarmee geen schokkende verandering.
Dat is ook wat de eerste reviews zeggen. HF performance is nagenoeg gelijk door dezelfde core-SDR.

En als je dan een IF of IQ optie board nog bij die €1699 moet optellen, loopt het richting de €2000.

Dan lokt een R8600 wel heel hard als concurrent...
(hang ik aan de IF out van de R8600 wel een DV1 als digi-decoder :)

Nou ja, eerst de reviews maar eens gaan zien.