Auteur Topic: Nieuw AOR ar dv 3  (gelezen 32320 keer)

TonB01 (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
Re: Nieuw AOR ar dv 3
« Reactie #60 Gepost op: 7 juli 2026, 11:40:03 »
Bij JBE staat de DV3 inmiddels aangekondigd voor €1699
Zo'n 40% duurder dan de DV1

In Japan is het prijsverschil tussen de DV1 en DV3 zo'n 3%

Ik ga nog even wachten :-)
2x UBC780XLT, IC-R6, Reuter RDR52/RDR51, Belka, AirspyMini&HF+

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #61 Gepost op: 7 juli 2026, 13:10:43 »
Zo! Ik wilde voor de DV-3 gaan als die een beetje goed uit de testen komt, maar dit is me echt te duur. Inderdaad nog even afwachten, of toch maar een DV-1 zoeken.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #62 Gepost op: 8 juli 2026, 09:13:53 »
Portofoonweb gaat uit van leverbaar vanaf eind juli,prijs 1.699 euro pre-order is mogelijk.
Nog een paar weken geduld dus.

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #63 Gepost op: 8 juli 2026, 11:02:53 »
Dat is wel heel veel geld, is dus € 500,00 duurder dan de DV1.
En wij krijg je extra:
* betere audio
* Cospas-Sarsat (optioneel, kosten??)
* uitbreiding van het frequentiebereik tussen 1300 ... 3000 MHz.
Voor mij is in elk geval duidelijk dat hier lekker de DV1 in de shack blijft.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #64 Gepost op: 8 juli 2026, 18:55:07 »
Vooral heel raar dat het verschil hier zoveel groter is dan in Japan.

Beide apparaten hebben zelfde btw invoer e.d.
En de YEN staat historisch laag.

Dan zou de prijsverhouding DV1/DV3 hier in ieder geval hetzelfde moeten zijn.

Google: "price skimming"

Offline Shipplotter

• Gevorderd Lid
  • Luisteramateur havengebied.
« Reactie #65 Gepost op: 9 juli 2026, 09:40:08 »
Wanneer komt dit toestel op de Nederlandse markt.
De laatste berichten waren juli. ( heb ik zelf nog gedeeld)
Blijft nu nogal stil.

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #66 Gepost op: 9 juli 2026, 10:18:56 »
Zal nog wel even duren denk ik.
De EU type goedkeuring is nog niet rond.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C, Dutch CB Group en de Papa Whiskey Club.
  • Top Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #67 Gepost op: 18 juli 2026, 17:39:58 »
Er zijn voor de Amerikaanse versie al diverse updates geweest,maar over de Europese versie hoor je niets,Avera plaatst op facebook van alles over leuke uitjes,maar blijkbaar schuift de deadline steeds verder op en wordt deze ook al niet meer gegeven. Een naar mijn idee realistische vraag wordt dan wel "komt ie wel voor eind 2026" ?
De goedkeuring zou nog niet in orde zijn, betekent dat een ferme ingreep, of een langzame keuringsinstantie ?
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 1X SDS200E 1X UBCD260N
Antennes: 1X Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline SANE83

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #68 Gepost op: Gisteren om 11:31:13 »
Er zijn voor de Amerikaanse versie al diverse updates geweest,maar over de Europese versie hoor je niets,Avera plaatst op facebook van alles over leuke uitjes,maar blijkbaar schuift de deadline steeds verder op en wordt deze ook al niet meer gegeven. Een naar mijn idee realistische vraag wordt dan wel "komt ie wel voor eind 2026" ?
De goedkeuring zou nog niet in orde zijn, betekent dat een ferme ingreep, of een langzame keuringsinstantie ?

Dit vraag ik me dus ook af. Eerder werd "uiterlijk maart/april" al eens gecommuniceerd toen ik navraag deed via mail bij AOR Japan, dit was eind 2025. Toen zou het mei worden maar kwamen ze met een pushback naar eind juni en we zijn alweer bijna een maand verder.. is het inderdaad een trage bureaucratische procedure of is er meer aan de hand dat hardwarematig moet worden opgelost? De eerste samples in Aziatische markten werden al driekwart jaar geleden verkocht. Laatste half jaar steeds meer in Japan, ook vanaf daar nog niet bijzonder veel gelezen over de DV3. Het snellere scannen en zoeken met Fast Fourier transform (Cybersearch) lijkt me wel een verbetering maar ik ben uiteindelijk voor een hybride oplossing gegaan. Er is veel te overbruggen met externe en interne modificaties. Maar ik begrijp dat niet iedereen zover kan/wil gaan. Een bijkomend voordeel: Hoe langer het duurt hoe meer ik de noodzaak voor een upgrade ter discussie stel voor mijzelf. De consument en tech-liefhebber in mij is gecharmeerd van de nieuwe kleur, verbeterde audio stage, directere conversie en front-end filtering maar deze extra tijd heeft me wel meer laten nadenken over de daadwerkelijke upgrade waarde.. Een losse frequency counter, spectrum analyzer of scanner met closecall bij de DV1/DV10 maakt de setup al een heel stuk gelijkwaardiger. en dan nog de prijs.. deze zou best aantrekkelijk zijn en dicht tegen de prijzen van de DV1. Maar ik vraag me dit af.. ik ben bang dat het geen 1300-1400 zal worden maar een heel stuk duurder. En ik vraag me af wanneer de prijzen voor de hardware expansion boards bekend worden. Maar gok dat het snel richting de 500-700 euro zal lopen. Dus als de upgrade kosten richting de 1000 of meer lopen dan weet ik nog niet wat ik ga doen.. Maar ik ben alsnog razend benieuwd naar 1-op-1 vergelijkingen.

Offline Klikoo

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #69 Gepost op: Gisteren om 12:54:09 »
Ik volg deze DV3 scanner ook al een tijdje. Krijg toch het gevoel dat er een en ander nog niet op orde is. Ik ben ook aan het twijfelen om nog een DV1 aan te schaffen of misschien wel de 5700D. De 5700D is al een ouder beestje vanaf 2015 die nog steeds in produktie is. Voordeel van de 5700D is waarschijnlijk dat de kinderziektes en aanloop problemen er wel uit zijn. De 5700D firmware kun je nu ook als consument zelf doen, en er zit standaard Tetra op. Tetra is bij de DV3 ook weer een aparte aankoop optie?

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #70 Gepost op: Gisteren om 13:08:43 »
De 5700D is wel 2x zo duur als een DV3. Persoonlijk vind ik de aangekondigde prijs van de DV3 al erg hoog. Ik zit echt met smart op vergelijkingstests en reviews te wachten. Sommige webshops hadden hem voor eind juli erop staan, maar of dat reëel is...

Verstuurd vanaf mijn SM-S948B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200

Offline pb54

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #71 Gepost op: Gisteren om 14:54:29 »
Voor mij wordt het een occasion DV3 over een jaartje of 5 :)

Met deze intro prijs + een IQ/IF board, zie ik de meerwaarde niet meer.

Met 1 of 2 Airspy's, diverse software en bijvoorbeeld Mykola als "cyber search", blijven eigenlijk alleen de digi modes over als exclusieve eigenschap.
En nog maar de vraag of RF performace veel beter gaat zijn...

Jammer, was aanvankelijk geïnteresseerd, maar de SDR techniek dendert ook voort.

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #72 Gepost op: Gisteren om 16:52:09 »
Ik volg deze DV3 scanner ook al een tijdje. Krijg toch het gevoel dat er een en ander nog niet op orde is. Ik ben ook aan het twijfelen om nog een DV1 aan te schaffen of misschien wel de 5700D. De 5700D is al een ouder beestje vanaf 2015 die nog steeds in produktie is. Voordeel van de 5700D is waarschijnlijk dat de kinderziektes en aanloop problemen er wel uit zijn. De 5700D firmware kun je nu ook als consument zelf doen, en er zit standaard Tetra op. Tetra is bij de DV3 ook weer een aparte aankoop optie?

De dv3 ondersteund standaard tetra/ entropia  alleen de cssi sleutel kan je er apart bijkopen,misschien bij de zaak die de dv3 verkoopt.
Tetra en Entropia ondersteunt de dv 1 ook maar ook weer tegen bijbetaling krijg je een cssi sleutel, zelfs bij de 5700D is het zo.

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #73 Gepost op: Gisteren om 19:22:39 »
... weer tegen bijbetaling krijg je een cssi sleutel, zelfs bij de 5700D is het zo.

Je hebt het neem ik aan over de GSSI optie?
Hoe kom je daar bij dat je die bij de 5700D moet kopen?

Ik vraag me ook weer af waar de info vandaan komt dat de US versie al in omloop is en meerdere firmware updates heeft gehad.

Offline peter aor

• Gevorderd Lid
« Reactie #74 Gepost op: Gisteren om 20:41:46 »
... weer tegen bijbetaling krijg je een cssi sleutel, zelfs bij de 5700D is het zo.

Je hebt het neem ik aan over de GSSI optie?
Hoe kom je daar bij dat je die bij de 5700D moet kopen?

Ik vraag me ook weer af waar de info vandaan komt dat de US versie al in omloop is en meerdere firmware updates heeft gehad.

Sorry,ik bedoel inderdaad de GSSI key,de info over de firmware updates staan op de Facebook site over de dv3. Het klopt ook dat de key er standaard inzit bij de 5700D.