Auteur Topic: Probleem met Informer P2000 pager  (gelezen 347 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johnverstraaten

• Beginnend Lid
  • **
Probleem met Informer P2000 pager
« Gepost op: 30 juli 2025, 16:02:44 »
Ik heb een probleempje  met deze pager:
Als de batterij bijna leeg is, valt de pager uit.
Als ik dan de batterij heb vervangen en ik zet de pager aan, dan piept hij wel een paar keer en het rode lampje knippert dan een paar keer. Ik krijg niks verder te zien op het display  meer. Probleem heb ik 2x eerder gehad in het verleden. Toen heb ik de pager terug gestuurd naar de semafoonwinkel waar hij vandaan kwam. Die heeft hem toen weer aan de praat gekregen door hem uit te lezen via een progameerset. Die heb ik zelf niet. En het opsturen iedere keer kost ook geld. Iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen. Of iemand die misschien bekend is met het probleem en tips heeft? Alvast bedankt

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Probleem met Informer P2000 pager
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2025, 16:20:45 »
Beste ,

Dan is er tijdens het plaatsen van de batterij een knop ingedrukt, of de batterij er niet direct goed ingezet.
Dan maakt hij zijn opstartprogramma niet goed af.

Advies is om de pager te resetten:
Met de onderstaande methode is dit op te lossen:

* Batterij uit de pager
* Rechter knop indrukken
* Batterij terug plaatsen terwijl de rechter knop ingedrukt blijft na een paar seconden kan de knop weer losgelaten worden.
* U komt nu in een test mode, deze geheel doorlopen en eventueel op YES drukken

* Wanneer alles doorlopen is (u ziet dan _key be press ! in het scherm) kan de batterij er uit en er vervolgens weer in gedaan worden en kan de pager opnieuw gebruikt worden.

Offline Johnverstraaten

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2025, 17:05:00 »
Hoi Semafoonwinkel.nl
Ik heb de hierboven beschreven procedure uitgevoerd,
helaas zonder resultaat. Het display blijft leeg. Wel knippert het rode lampje. Druk ik dan op een andere knop, dan gaat de pager aan (display wordt blauw en de pager maakt geluid).
Het enige wat hij dan niet doet is tekst geven in het display.
Ik heb de pager in het verleden met het zelfde probleem naar u toegestuurd. Toen heeft u het probleem kunnen verhelpen  door de pager opnieuw te programmeren met een prog.set.
Ik weet niet of u zich dat nog zou kunnen herinneren?  Ik weet ook niet hoe duur zo programmeren.set is .

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2025, 17:14:01 »
Het gaat fout wanneer je de nieuwe batterij plaatst.
Dan loopt hij niet goed door zijn programma omdat de batterij even los is, of er een knop ingedrukt wordt o.i.d.

Wij kunnen hem met de programmeerset herstellen (wellicht iemand van het forum dichter in de buurt / Leiden?).
Pager is een oud model (2019), hebben we geen programmeerset meer voor.

Stuur maar even email.

Offline Johnverstraaten

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2025, 18:16:29 »
Ik ga je even een mailtje sturen.
Alvast bedankt voor de info.