Na het nogmaals doorlezen van bovenstaande wil ik het volgende nog toevoegen, want ik heb het onduidelijk verwoord en ik haal zaken door elkaar.
Op zich is het niet verwonderlijk dat LCN 1 hergebruikt wordt op alle zenders, want het lijkt in dit geval echt om drie aparte zenders te gaan, in dit geval dus binnen hetzelfde netwerk in tegenstelling tot wat ik eerder zei. Wat ik wel opvallend vind is dat alle zenders maar één frequentie (en dus een enkele LCN) gebruiken, want op die manier is er maar ruimte voor twee gelijktijdige gesprekken. Het is op basis van wat ik lees niet zoals bij TETRA zo dat er te allen tijden een slot voor signaling gereserveerd is; als er maar één frequentie is en beide slots zijn bezet, dan komt een derde gebruiker met een oproep ook bij compleet gebrek aan een rest burst gewoon in de wacht te staan. Ik lees ook dat het niet ongebruikelijk is dat TG's op dit soort systemen als 'wide area' geprogrammeerd zijn zodat ze standaard op alle sites uitgezonden worden. Tot zover is de setup van het NRK niet heel vreemd voor een groot netwerk met twee gesprekspaden per zender.
Toch lijkt er iets anders dan anders ingesteld waardoor mijn 3600 van slag raakt. Dat extra datakanaal zou ermee te maken kunnen hebben, maar ik zie als ik met DSDPlus (non-FL) luister ook dat er bij elke normale oproep ook een private call (soms een 'Enc Private call') tussen twee niet-bestaande stations met willekeurige, lange ID's verschijnt. Het meest logisch lijkt me nog dat dit verkeerd geïnterpreteerde RAS-pakketjes zijn en dat de FL-versie hier beter mee om zou kunnen gaan, maar het wijst in ieder geval op atypische signaling. Ik lees op RadioReference in verschillende topics dat Unidens slecht met RAS kunnen dealen, dus het zou daarmee samen kunnen hangen.
Overigens zal ik soortgelijke berichten in het vervolg in het daarvoor bedoelde topic plaatsen, maar in dit geval wil ik mezelf direct eronder verbeteren. Eigenlijk kan ik hier alleen tijdens dit soort inzetten mee experimenteren, dus dan komt het toch weer in deze rubriek terecht