Auteur Topic: Scanner Uniden Bearcat UBC 177XLT  (gelezen 173 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Sebas070

• Nieuw Lid
  • *
Scanner Uniden Bearcat UBC 177XLT
« Gepost op: 5 juli 2025, 15:15:25 »
Hallo allemaal,

Ik heb via marktplaats Uniden Bearcat UBC 177XLT aangeschaft voor mijn grootouders, die hebben een huisje bij Friesland in de buurt van de hooijdamsbrug. Daar komt om de zoveel tijd een groot vrachtschip doorheen waarvoor de brug open moet en er dus contact wordt gezocht met de brugwachter op VHF 20.

Ik zou graag daar deze scanner neer willen zetten zodat ze kunnen luisteren naar het verkeer tussen de brugwachter en andere schepen.

Ik ben nu thuis en probeer de scanner aan de praat te krijgen en te controleren of hij werkt. Ik vind de bediening van het apparaat om te beginnen erg ingewikkeld omdat ik niet zo goed door heb waar ik me bevind en wat ze willen weten. Daarom was ik opzoek gegaan naar de gebruiksaanwijzing maar die kon ik online niet vinden en heb ik er ook niet bij gekregen.

Ik had wel geprobeerd om te verbinden met de amateur repeater die ik thuis kan opvangen met mijn eigen Ham-Radio maar terwijl er wel radioverkeer was kreeg ik geen signaal binnen op de scanner. Ook heb ik geprobeerd om op de zelfde frequentie een signaal te versturen terwijl de scanner en direct naast stond en toen hoorde ik niet mijn eigen stem, wel werd de ruis lichtelijk onderbroken.

Om alvast de eerste vragen te beantwoorden. Ik heb de squelch helemaal open gezet zodat ik alles zou horen, dus daar zal het niet aan liggen. Ook heb ik meerdere frequenties uitgeprobeerd.

Vandaar dat ik hoop dat iemand anders weet hoe deze scanner werkt en mij kan helpen instellen met de goede frequentie zodat die zo makkelijk mogelijk te bedienen is voor mijn grootouders.

Ik zal nog wat bijlagen voor jullie proberen bij te voegen in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt iedereen!

Offline Sebas070

• Nieuw Lid
  • *
Re: Scanner Uniden Bearcat UBC 177XLT
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2025, 15:19:47 »
Ik hoop dat het op deze manier lukt om de afbeeldingen te bekijken

https://files.fm/u/eec5brjb8e

Offline Nick1964

• Geregistreerd zend en luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2025, 20:29:25 »
Ik had even gezocht of dat printje met de andere kleur er wel hoorde, maar dat hebben ze allemaal.
Scanners: 2X AOR AR-DV1, 2 X SDS200E, Alinco DJ-X100E
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2025, 20:34:22 »
Check voor alle zekerheid ook even de antenne. Als die niet goed is, of geen goed contact maakt zal je nooit iets ontvangen.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2025, 20:41:15 »
Op 169.6500 of 172.4500 NFM zetten. Moet je binnen 2 minuten een datariedel horen.
Indien niet? Dan is er iets niet goed.