Auteur Topic: Militaire hulp voor politie  (gelezen 266 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline gerrit63

• Gevorderd Lid
Re: Militaire hulp voor politie
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 16:40:51 »
Geen goede gang van zaken dat militairen zich gaan bemoeien met burgerzaken .

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 08:11:16 »
Als ik het artikel goed begrijp gaat defensie de politie helpen zich voor te bereiden op grootschalige dreigingen. Die dreigingen lijken al snel op dreigingen die je ook bij oorlogen tegenkomt. Samenwerking hierin lijkt me dus prima.

Overigens "bemoeit" de KMAR zich nu ook al met politiezaken, ze zijn bijvoorbeeld ook bevoegd burgers te bekeuren als ze een verkeersovertreding begaan. Andersom trouwens ook, al wordt bij serieuze overtredingen/misdrijven gepleegd door actieve militairen wel vaak de KMAR erbij geroepen.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 09:58:28 »

Wat is daar mis mee? Ze zijn er toch om burgers te beschermen? Het is juist een goede zaak dat leger en politie elkaar helpen, om zo een optimale bescherming te vormen tegen de toenemende dreigingen.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 10:03:07 »
Overigens "bemoeit" de KMAR zich nu ook al met politiezaken, ze zijn bijvoorbeeld ook bevoegd burgers te bekeuren als ze een verkeersovertreding begaan.

KMAR is uiteindeiijk ook gewoon Politie. Vroeger puur alleen militair, maar inmiddels ook al jaren andere Politie taken. Grensbewaking is hier een goed voorbeeld van en ondersteuning aan de Politie. Hier in de havens van Zeeland zijn ze ook volop actief.

Offline ACE

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 10:28:19 »

DSI is al jaren een samenwerking tussen operators van NLMARSOF en KCT, mensen van BSB KMar en de politie.

Offline Peter71

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 10:32:17 »

Kun jij geen goede gang van zaken vinden. Maar gezien de huidige situatie kan de politie bepaalde zaken zo bv rond cyber aanvallen niet alleen aan, en defensie heeft daar veel middelen voor om daarin ondersteunend te zijn. Ik denk toch echt dat de tijd dat we kunnen uitgaan van dat vrede en veiligheid normaal is toch wel achter ons is