Auteur Topic: [TK] Set 4 stuks Radioditty GD73 DMR portofoontjes  (gelezen 277 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
[TK] Set 4 stuks Radioditty GD73 DMR portofoontjes
« Gepost op: 24 mei 2025, 09:27:09 »
Te koop:

Set van 4 stuks Radioditty DMR portofoons. Zie de volgende link voor informatie en specificaties: https://www.radioddity.com/products/radioddity-gd-73a-e

Portofoons kunnen zenden/ontvangen tussen 406 en 470 Mhz. DMR en Analoog. Ze zijn geprogrammeerd op de PMR frequenties, in 2 zones. Zone 1 is DMR PMR. Zone 2 is analoog PMR. Zendvermogen is 0,5 watt of 2,5 watt (?). Ze zijn voorzien van firmware 1.06.

Programmeersoftware is te downloaden van de Radioditty site. Het programmeren is niet heel ingewikkeld (vind ik).

Het is een leuke set, maar hier overbodig geworden.

Opladen en programmeren gaat via standaard micro-usb kabels. Er zitten laadsnoeren en een extra micro-usb kabel voor programmeren bij.

Kan verzonden worden, of ophalen Den Haag Ypenburg of soms in OostNL

Vraagprijs 125 euro voor de complete set.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: [TK] Set 4 stuks Radioditty GD73 DMR portofoontjes
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2025, 13:14:23 »
Even voor de duidelijkheid: gebruik op PMR446 frequenties is formeel niet toegestaan, want de porto's hebben daar geen typegoedkeuring voor. Wel erg leuk op zendamateur frequenties of met een vergunning.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
Re: [TK] Set 4 stuks Radioditty GD73 DMR portofoontjes
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2025, 16:48:48 »
Even voor de duidelijkheid: gebruik op PMR446 frequenties is formeel niet toegestaan, want de porto's hebben daar geen typegoedkeuring voor. Wel erg leuk op zendamateur frequenties of met een vergunning.

Nou wil ik absoluut geen "flame war" starten of de betweter uithangen maar in dit specifieke geval 2 opmerkingen:

1) Voor zover ik weet bestaat er geen typegoedkeuring (als in gekeurd door RDI of ander instituut) voor PMR-apparatuur. Dat lijkt mij gezien de enorme verscheidenheid aan PMR-apparatuur die gewoon in winkels verkocht wordt ook onmogelijk anno 2025. Er zijn wel wettelijke eisen of zo iets waar dit soort apparatuur aan moet voldoen.

2) Softwarematig kun je een modus instellen zodat deze porto's aan de PMR-eisen voldoen. Dus vast vermogen maximaal 0,5 watt, uitsluitend de 16 PMR frequenties, vaste antenne enzovoort. En zo zijn deze porto's nu ook geprogrammeerd.