Ik zag dat je in een ander topic al gewaarschuwd werd voor het gebruik van een scanner in Duitsland en België, en ik denk dat je in Griekenland daar ook erg voorzichtig mee moet zijn. Veel vliegvelden waar de vakantievluchten gebruik van maken worden ook gebruikt door de Griekse luchtmacht en daar zijn ze niet zo van de pottenkijkers. Op Chania werden we gewaarschuwd om maar geen foto's te maken. Ik kan me zo voorstellen dat ze een scanner dan ook niet weten te waarderen.
Goedenavond Bart,
Dank je voor de waarschuwing en die neem ik zeker ter harte aan. Het is ook zeker niet de bedoeling dat ik risico’s ga nemen. In een aantal landen kom ik regelmatig ivm familiebezoeken en mocht het zo zijn dat ik de hobby daar ook wil uitoefenen dan kan ik overwegen om daar een scanner aan te schaffen of in contact te treden met lokale amateurs.
Voor de goede orde: ik hoop niet dat ik als newbie risicovol etc overkom, maar ik lees alle vragen eerst voordat ik ze stel. Soms is er geen duidelijk antwoord te vinden en dan ben ik erg blij met jouw reactie Bart en van de anderen want dat zijn praktijk verhalen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en enorm bedankt voor het meelezen en reageren.