Wij verkopen de 125 en 160 (125 zijn we in principe mee gestopt, omdat er steeds meer digitaal bij komt).
Ken ze dus beiden goed.
Laatste versie van de 125 is voortaan met USB-C connector.
Laden gaat idd relatief langzaam.
Scanner is niet gebouwd op snelladen, ook i.v.m. warmte ontwikkeling gaat dat niet.
Wat de meeste mensen doen is 2 stuks Eneloop Pro en een losse lader erbij nemen.
2 Accu's in de 125, en 2 in de oplader.
Of een Powerbank erbij van bijv. 10.000 mAh.
Werkt voor de 160 ook goed.
Closecall zit niet op de 160. Heeft met kosten te maken.
Persoonlijk vind ik het wel jammer, maar niet perse een gemis, het is leuk, maar hij locked vaak op de bekende zenders die je al kent of het vaakst in de lucht zijn en in alle databases al staan.
Nu heb ik meer behoeft aan "meten" van de zender, dan luisteren. Heeft dus ook daarmee te maken.
Wanneer je heel dicht in de buurt ben van de zender (2 meter) werkt een kleine counter perfect, ook in digitale modus.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je CC zeer fijn vindt. Zou een reden kunnen zijn om de 125 ook te houden.
EU of US Versie lijkt mij niet zo moeilijk.
Neem de EU versie, gewoon in NL te koop, CE, garantie etc.
De US postcode functie heb je in EU niks aan.
En EU versie heeft ook dPMR.
Nadeel van EU versie is de betaalde software. US Versie is gratis.
Ik vind dat software gratis moet zijn wanneer je hardware ook al koopt, daarom is bij ons de prijs hiervan zeer laag gehouden.
Nu zijn de meningen over de 3600 (verkochten we ook totdat de 160 kwam) en 160 zeer uiteenlopend.
De 160 is vrijwel identiek aan de 125.
De 3600 heeft een zeer steile leercurve. Niet te vergelijken met de 125.
Alles wat je van de 125 weet, kun je niet gebruiken.
Totaal andere structuur.
Voor incidenteel gebruik is deze wat lastiger, je moet er de tijd voor nemen.
V.w.b. gevoeligheid zijn ze denk ik gelijkwaardig aan elkaar.
Ik zou wel adviseren de 125 te houden, is een van de betere, en gevoeligere analoge handscanners.