Auteur Topic: sds200-260dn verschil in aanschaf  (gelezen 529 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dutchbull

• Beginnend Lid
  • **
sds200-260dn verschil in aanschaf
« Gepost op: 25 april 2025, 10:36:45 »
goedendag,

ik weet niet of de nieuwe 260DN zijn weg al heeft gevonden naar gebruikers op dit forum.
maar wat ik mij afvraag is het verschil van €500 euro tussen de sds200 en 260dn het waard.
deze 2 zouden eigenlijk hetzelfde moeten doen.
daarom vraag ik mij waar dat verschil in moet zitten.

groet Alex

Offline Jalu

• Beginnend Lid
  • **
Re: sds200-260dn verschil in aanschaf
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2025, 10:44:41 »
Sowieso is de SDS een TrunkTracking scanner. Dat betekent dat je individuele talkgroups kunt volgen, skippen en dergelijke. Dat kan de 260DN niet. Is vooral van belang als je erg drukke trunking DMR netten wilt volgen. Ik denk dat die er in Nederland niet zo veel zijn, maar het is wel een essentieel verschil.

De 260DN heeft daarnaast een traditionele architectuur van banken met kanalen, waar de SDS scanners Dynamische geheugentoewijzing gebruiken. En dat heeft voordelen en nadelen; vooral qua bediening hebben de SDS scanners (en ook bv. de 3600XLT) een behoorlijk steile leercurve. Moet je je echt in willen verdiepen. Er zijn ook nog wel wat andere verschillen natuurlijk, kleurenscherm, bandscope met waterval, allemaal zaken die de 260DN niet heeft.

Online www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: sds200-260dn verschil in aanschaf
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2025, 14:31:32 »
De 260 is voor bediening het beste te vergelijken met de UBC125 / UBCD160.
Erg intuïtief en gebruiksvriendelijk.
Inmiddels al behoorlijk wat verkocht, met allemaal zeer goede recensies.
Aan de prestaties te merken (zie een ander draadje) is het een geheel nieuwe ontvanger, het is zeker niet die van de 160 of 200.
Ik blijf me verbazen over de goede ontvangst met kleine buitenantenne.
Op de grote/hoge antenne hoor ik op DMR bij einde gesprek weleens 1 sec. een ander gesprek direct daarna.
Maar dat verschijnsel ken ik ook van de TK-3701D.

Scope/Waterfall heeft ie wel, maar via de software, dan heb je ook remote bediening.
Scherm is monochroom, maar kijkt wel rustig/fijn.

Ik denk dat hij een mooie plaats invult.
Waar voor zijn geld, geen ingewikkelde bediening.