Auteur Topic: Antenne voor in de tuin  (gelezen 1263 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wormgoor

• Nieuw Lid
  • *
Antenne voor in de tuin
« Gepost op: 21 maart 2025, 12:40:11 »
Hallo,

Nu het weer mooier wordt zitten we regelmatiger in de tuin. Scanner(Albrecht AE33H)op tafel en luisteren maar. Maar met de antenne die ik erop heb zitten een Diamond RH771 ontvang ik niet heel veel op wat luchtvaart dingen na eigenlijk niks. Nu is mij vraag is er een leuke buiten antenne die ik gemakkelijk kan neerzetten of eventueel aan mijn houthok kan vastmaken waar ik naast zit? Ik lees verschillende dingen over bijv een tafelmodel antenne. En kompres hier veel over de allom geprezen Z30 of X50 antennes, maar eigenlijk wil ik die gaan aanschaffen als onze verbouwing voorbij is en ik een vaste plek heb voor een vaste scanner. Waar ik veel naar luister is toch wel luchtvaart marifoon en alles wat verder binnen wilt komen.

Mvg Bas

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
Re: Antenne voor in de tuin
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2025, 12:42:40 »
Kun je niet meer de hoogte in? Dan ga je echt winst halen met een betere antenne.

Offline wormgoor

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2025, 13:02:51 »
Kun je niet meer de hoogte in? Dan ga je echt winst halen met een betere antenne.

Ja iets in de hoogte zou wel gaan dan bevestig hem aan het houthok

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2025, 13:45:19 »
Een simpele open dipool voor VHF doet wonderen.

Offline Tom-

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2025, 15:01:43 »
Ik heb geen idee van de situatie. Staat dat houthok ergens in een open veld of in een drukke woonwijk? Want in de eerste situatie maak je wel een kans, maar tussen de huizen moet je van een antenne op een hoogte van een paar meter echt geen wonderen verwachten.