Auteur Topic: SDS200e, 3600XLT, 125XLT EN TRX-1e aan CrossCountry Multicoupler  (gelezen 966 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 646
SDS200e, 3600XLT, 125XLT EN TRX-1e aan CrossCountry Multicoupler
« Gepost op: 24 januari 2025, 10:20:08 »
Ik heb gistermiddag eens mijn SDS200e, de 3600XLT, de 125XLT en de TRX-1e met (goedkope) pigtails op de CrossCountry Multicoupler aangesloten. De multicoupler was via Aircell7 verbonden met mijn zuignap D-190 discone die weer op het raam van het dakkapel geplakt was.

Wat me opviel is dat op de luchtvaartband (civiel) mijn SDS200e eigenlijk helemaal niet zo slecht ontvangt als ik dacht. Hij scant alleen flink wat trager dan de andere scanners waardoor die veel mist. Op de militaire luchtvaartband presteerde de SDS200e wel beduidend minder goed. Zowel op de civiele als militaire luchtvaartband won de 125XLT.

Als ik kijk naar DMR ontvangst won de TRX-1e duidelijk, gevolgd door de 3600XLT en als laatste de SDS200e. Ook hier kreeg ik de indruk dat de SDS200e achter bleef omdat hij trager is met scannen, zeker als je DMR frequenties als digitaal (trunking) systeem programmeert. Als DMR frequenties als conventioneel/analoog systeem geprogrammeerd zijn scant hij een heel stuk sneller en heb je gelijk meer hits.

Bij de overige analoge frequenties en marifoon frequenties was de 125XLT weer de winnaar met op korte afstand de TRX-1e. Daarna volgde de 3600XLT en de SDS200e.

De bij mij opborrelende vraag is nu: komt het (in mijn ogen) betere presteren van de SDS200e door het signaal dat hij van de CrossCountry Multicoupler krijgt?
Is dat signaal misschien “zuiverder” dan het signaal dat hij rechtstreeks van de D-190 discone krijgt waardoor hij er beter mee overweg kan?
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200