Auteur Topic: LP080500S : 80 » 500 MHz Breitbandantenne ,en LP1351G3S : 135 » 1350 MHz Breitba  (gelezen 1174 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline martinooijman

• Nieuw Lid
  • *
Anjo Logperiodieke Antennes

Iemand bekend met deze antennes  zag ze bij veenstra
LP080500S : 80 » 500 MHz Breitbandantenne ,en LP1351G3S : 135 » 1350 MHz Breitbandantenne
ben wel benieuwd hoe ze werken

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
Anjo Logperiodieke Antennes

Iemand bekend met deze antennes  zag ze bij veenstra
LP080500S : 80 » 500 MHz Breitbandantenne ,en LP1351G3S : 135 » 1350 MHz Breitbandantenne
ben wel benieuwd hoe ze werken

Deze antennes ken ik niet, maar ik heb jaren geleden ervaring opgedaan met een andere LogPer antenne (van PKW).

Wat mij opviel, en dan afgezet tegen een 70 cm. richtantenne van Diamond, is dat ik de signaalverbetering van de LogPer erg tegen vond vallen. Uiteraard is de LogPer heel veel breedbandiger dan de Diamond yagi, maar de laatste werkte eigenlijk bijzonder goed in het UHF stuk dat wij over het algemeen voor de hobby leuk vinden (420-470 Mhz).

Daarnaast vond ik de LogPer erg groot en zwaar. Je moet een behoorlijke rotor hebben, en een behoorlijk stevige mast op het dak hebben, om de LogPer veilig en enigzins stormbestendig te kunnen monteren.  Het viel mij allemaal behoorlijk tegen en ik heb 'm uiteindelijk weer weg gedaan.

Offline martinooijman

• Nieuw Lid
  • *
Dankje Edwin    tja dan ga ik er nog eens over nadenken   ze kosten ook aardig wat  
vroeger had ik een verticale van Diamond  die deed het ook vrij goed  
ik had laatst een icom icr 7000 gekocht en wil daar mee even aan de gang

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
In de telecommunicatie komt het steeds weer uit de lengte of de breedte. Kies er twee uit drie: bandbreedte, antennewinst en richtingseffect.

Bij een logper doen er zo'n 3 antenne-elementen mee voor een specifieke frequentie. Dus vergelijkbaar met een gepiekte 3-elements antenne voor die frequentie.

Een yagi met meer elementen voor die frequentieband zal dus altijd beter presteren. Met een kleiniere openingshoek, dus meer richtwerking.

Offline martinooijman

• Nieuw Lid
  • *
Dankje