Auteur Topic: luchtvaart frequenties omgeving dordrecht  (gelezen 3322 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: luchtvaart frequenties omgeving dordrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2024, 09:47:31 »
Handige link Pieter! Zo kun je de gebruiker van een gehoorde frequentie opzoeken.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2024, 10:23:33 »
Ik vraag mij af of het baankanaal en het kanaal van de airsite operation manager van Rotterdam airport nog wel worden gebruikt. Werken deze niet op tetra?

Wat zou kunnen is dat deze frequentie dezelfde functie heeft als de 130.4750 van Schiphol.
Contactfrequentie voor de luchthaven autoriteiten en brandweer met de vliegers bij een calamiteit.

Heel sporadisch hoor ik die AOM op RTHA nog wel eens op 120.zoveel. Wordt dus nog wel gebruikt, maar niet heel vaak.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2024, 10:30:27 »
120.875?

Offline spoorfan

• Top Lid
« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2024, 12:38:04 »
Ik vraag mij af of het baankanaal en het kanaal van de airsite operation manager van Rotterdam airport nog wel worden gebruikt. Werken deze niet op tetra?

Wat zou kunnen is dat deze frequentie dezelfde functie heeft als de 130.4750 van Schiphol.
Contactfrequentie voor de luchthaven autoriteiten en brandweer met de vliegers bij een calamiteit.

Gisteren was er een “grote “ calamiteit. Een kist van Transavia lekte kerosine . De passagiers waren al aan boord. Alle communicatie tussen de toren en de kist verliep over 118.2.

Spoorfan