Auteur Topic: .csv file openen in chirp ?  (gelezen 1046 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mark1970

• Beginnend Lid
  • **
.csv file openen in chirp ?
« Gepost op: 23 oktober 2024, 20:56:44 »
Ik heb een .csv file met de frequenties rijnmond gedownload , ik wil deze graag openen in chirp en dan uploaden naar mijn radio.
Chirp opent de file niet , enig idee hoe dit kan ?

Offline Reindutasn

• Nieuw Lid
  • *
Re: .csv file openen in chirp ?
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2025, 15:30:25 »
Wat laat, maar misschien heeft iemand er toch iets aan. Weet niet of je Chirp goed ingesteld hebt ? ALs je bij radio en daar de com poort weet van je bekabelde interface, dan kies je die en je merk radio en het model no. dan zou je kunnen testen of die het lezen wil (download from radio) . Zo ja dan heb je kans dat die ook schrijven kan naar je porto. Zo niet dan zul met dat py bestand moeten expirimenteren.
Met Chirp op help druikken en daar "Developer Mode" aan zetten. Daarna Chirp opnieuw opstarten en dan naar Betsand en daar naar onder gaan en "Load Module.."  Je moet dan van je porto zijn rom als die geflasht is (software mod) een .py bestand hebben die je daarmee kunt laden. En dan weer proberen. Ik heb op mijn Wouxun (niet flashbaar) diverse freq lijsten erin gezet en weet niet meer of daar py bestandjes voor waren en meende van niet, Als die goed ingesteld was com poort/ merk en model kon ik lezen en er naar schrijven.
Dat deed ik dan met Bestand-openen en daar het csv of img bestand kiezen.
Veel info rond dit spul haald ik van Github, daar staat heel veel info.
Succes voor diegen die dit leest en wil proberen.