Auteur Topic: scanner remote bedienen  (gelezen 2680 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline scanniepeter

• Beginnend Lid
  • **
scanner remote bedienen
« Gepost op: 20 oktober 2024, 21:51:30 »
Ik wil een scanner aanschaffen die ik remote kan bedienen. De scanner staat dan in een garage die niet met het huis verbonden is.
Via de pc, of beter via een iPad wil ik dan de scanner bedienen.
Ik weet dat er programma's zijn voor sommige scanners die dit ondersteunen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de AOR AR-1.
Ik weet echter niet of ik ook op afstand de scanner kan inschakelen.
Dat is een harde eis, anders moet ik steeds de garage hiervoor in.

Een andere optie is een SDR stick of een variant hiervan.
Echter zover ik weet bestaat er geen software hiervoor die het als een echte scanner ondersteunt.
Dus door de opgeslagen zenders zoeken en melden als er iets op deze zenders gebeurt.
Ook een search functie die in een bepaald gebied zoekt en alle gevonden zenders opslaat zou een aanvulling zijn?
Bestaat dit?

Offline kdeke

• Nieuw Lid
  • *
Re: scanner remote bedienen
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2024, 08:15:32 »
Peter,
Belangrijk in uw geval is niet enkel de bediening die 'remote' moet kunnen, maar ook het doorsturen van een audio signaal.
De ar-dv1 kan helaas geen audio doorsturen via usb.
Je kan er natuurlijk altijd een pc naast zetten, bediening via rs232/usb, audio via de mic in/line in koppelen en via remote desktop werken.
Een andere optie is de Uniden SDS200e die zowel remote als audio via ethernet LAN kan doorsturen, bediening kan via Proscan op pc of via tablet (via web site van uw proscan pc) of via uniden siren app(rechtstreeks). Proscan is een zeer krachtige applicatie voor remote controle, recording, memory management en ingebouwde webserver, maar enkel voor bepaalde unidens.
Ik heb geen weet van andere scanners (zoals sds200e) die dit kunnen, (buiten de Icom ic-R8600 dan, die meer een receiver dan scanner is,- en minder modes heeft).
De ar-dv1 kun je via usb power off/on sturen, als die aan de voeding hangt. Bij Uniden lukt dit niet (dacht ik), daar kun je ev een Hue remote plug voorhangen.
De ar-dv1 kan dan wel meer modes decoderen dan de SDS200E...
Als je met een remote SDR stick (bvb via RPI) zou willen werken, daar is software voor genoeg, maar  bekijk je ook best de bandbreedte van uw ethernet link, als je de ganse RF bandbreedte op LAN ethernet wil zetten (~raw iq), dan heb je al gauw wat snelheid nodig, enkel audio/bediening vraagt niet zo veel.
Zoals je ziet, een beetje de kip of het ei keuze...
Veel success, K

Offline scanniepeter

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2024, 19:30:34 »
Dank je Kdeke,

Dan zou ik in plaats van de SDS-200 ook een 3600 XLT kunnen kopen?
Heb ik dan dezelfde functies op afstand?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2024, 19:47:58 »
Vlg. mij wel wanneer je de PRO versie neemt van de software.

ARC536PRO: Full Virtual Control of BCD436HP, BCD536HP, SDS100(E), SDS200(E), USDS100 and UBC3600XLT

(bron: https://www.butel.nl/shop/uniden-sds100e/36-arc536pro.html)

Offline scanniepeter

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2024, 05:19:12 »
Maar de 3600xlt kan ik niet op afstand uitschakelen met de software of slimme stekker omdat deze op batterijen werkt?

Offline kdeke

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2024, 10:38:24 »
let wel..
de 3600xlt heeft geen lan connectie, bij een 3600xlt wal er een pc ter plaatse in uw garage moeten staan, bij de sds200e kan die bij u in uw huis staan.

Offline scanniepeter

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2024, 13:05:06 »
Dan zou ik liever voor de SDS-100 gaan, maar vrees dat die ook niet op afstand is uit te zetten met een slimme schakelaar of de software?

Offline Shipplotter

• Gevorderd Lid
  • Luisteramateur havengebied.
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2024, 13:27:57 »
Belangrijk in uw geval is niet enkel de bediening die 'remote' moet kunnen, maar ook het doorsturen van een audio signaal.
De ar-dv1 kan helaas geen audio doorsturen via usb

De AOR DV1 kan wel Remote bedient worden met een IPad.
Hiervoor bestaat de AR Tai Remote set.

Offline Nardes1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2024, 21:06:28 »
Een andere optie is de Uniden SDS200e die zowel remote als audio via ethernet LAN kan doorsturen, bediening kan via Proscan op pc of via tablet (via web site van uw proscan pc) of via uniden siren app(rechtstreeks).

Heb de app (iPhone) gedownload maar krijg het niet aan de praat met een SDS200.

In het beginscherm kun je het IP adres invoeren van de scanner. Echter heeft het toetsenbord niet de mogelijkheid een punt te plaatsen tussen de cijfers.
Start met: 192.168.1.77 maar zodra je cijfers achter de 1 wil zetten krijg je alleen een komma , als vervolg en geen punt. .
Knippen plakken lukt ook niet.

In de beschrijving van de app staat ook dat de app is geschreven voor de BCD536HP.