Auteur Topic: SDRplay-nRSP-ST  (gelezen 6096 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Sigint

• Gevorderd Lid
  • COMSPEC
SDRplay-nRSP-ST
« Gepost op: 28 september 2024, 10:31:10 »
https://www.sdrplay.com/nrspst/
Hi,

Nieuws van SDRplay, de nRSP-ST, een remote-controlled network SDR.
Bye.

Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline BobHGL

• Gevorderd Lid
Re: SDRplay-nRSP-ST
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2024, 16:46:43 »

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2024, 18:33:10 »
Komt naar verwachting medio/eind oktober op de Nederlandse markt.
Prijs naar zal rond de € 500,-- zijn.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Sigint

• Gevorderd Lid
  • COMSPEC
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2024, 10:27:52 »

Hi,
Wat meer beelden van de SDRplay-nRSP-ST.
Leuke mogelijkheid voor remote monitoring van de komende Navo top volgend jaar juni.
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Noway

• Top Lid
SDRplay-nRSP-ST
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2025, 13:57:20 »
Ben zelf nu aan het kijken of ik de RSPdx-R2 aan een MacMini ga hangen en dan via RemoteDesktop vanuit het hele huis kijken. Heeft iemand al aan een andere oplossing gedacht? Beeld is vaak het probleem niet, geluid wel natuurlijk.

Online marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2025, 12:46:54 »
Ben zelf nu aan het kijken of ik de RSPdx-R2 aan een MacMini ga hangen en dan via RemoteDesktop vanuit het hele huis kijken. Heeft iemand al aan een andere oplossing gedacht? Beeld is vaak het probleem niet, geluid wel natuurlijk.

https://www.openwebrx.de/

Raspberry pi kopen, installeren, en je kan via elke willekeurige pc of mobiel inloggen op een interne website.
(uiteraard kun je het dan zelfs buitenshuis beluisteren met een aanpassing in je modem/router)

Ik heb dit werkend gehad, en werkt best goed.
Het is alleen veel instellen :)

Kant en klare SD kaart image voor de pi: https://www.openwebrx.de/download/rpi.php
Eigenaar van:
Scanner: 1X AOR AR-DV1
Scanner: 1X Uniden UBCD3600XLT
Scanner: 1X Undien UBC360CLT

Antenne: Diamond X300N
Antenne: Diamond D-777
Coupler: Diamond SS-500

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2025, 13:38:59 »
Hi Marcel, dank je voor de tip. Hier moet ik me in gaan verdiepen. Heb al wel een oplossing gezien met mijn GLI-Router als ik onderweg ben. Heb deze folic en de site gebookmarked. Dank je wel

Offline MikeXenu

• Gevorderd Lid
  • Mike - Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2025, 21:20:48 »
Ik zie dat het zelfs een Docker image heeft. Dat is heel leuk!

Online marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 20:20:24 »
Ik had hier destijds een mooie oplossing voor bedacht, maar ik wil toch verder kijken naar die nRSP-ST.

Het lijkt me een super apparaat en vroeg me dus af of er hier al door iemand ervaring mee is.
Het voordeel is dat je 3 antennes erop kan zetten, met meerdere mensen tegelijk kan luisteren (Dus ik kan dan ook een stream op zetten en op Zello uitzetten vanuit mijn server, en weer met een andere pc of mobiele telefoon luisteren naar de marifoon.

Ik ben vooral echt op zoek of het ook DMR,dPMR, NXDN, en ook Tetra kan.
Want dan word het voor mij erg interessant. Want in mijn garage komt nu alles binnen. En als ik dan die nRSP-ST daar neer kan zetten maar wel overal in en buitenshuis kan luisteren is dat wel erg aanlokkelijk om zo'n ding aan te schaffen.
Eigenaar van:

Offline Noway

• Top Lid
SDRplay-nRSP-ST
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 22:09:25 »
Het is een mooi apparaat, maar ook prijzig.. Wordt zelden te koop aangeboden op marktplaats. Die nu gereserveerd is, wou de eigenaar toch € 450 voor hebben. Had zelf vorig jaar gewerkt met een GLinet router met daarin een SDR-dongle, maar dan heb je geen 3 masten natuurlijk.

Online marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 04:34:10 »
Het is een mooi apparaat, maar ook prijzig.. Wordt zelden te koop aangeboden op marktplaats. Die nu gereserveerd is, wou de eigenaar toch € 450 voor hebben. Had zelf vorig jaar gewerkt met een GLinet router met daarin een SDR-dongle, maar dan heb je geen 3 masten natuurlijk.

Technisch gezien heb ik ook niet die 3 antenne's nodig :) En die 500-500 waar je ze nieuw voor koopt vind ik ook niet erg.
Gaat mij er vooral om dat ik met een out-of-the-box systeem kan werken wat het gewoon doet zonder al teveel poespas.
Eigenaar van:

Offline Hennie

• Gevorderd Lid
  • PC5L
« Reactie #11 Gepost op: Vandaag om 10:14:50 »
Ik heb er eentje.

3 antenne aansluitingen. Poort A en B gaan van 0 tot 2 GHz, poort C van 0 tot 200 MHz. Op poort C heb ik daarom een luchtvaartantenne aangesloten. Op poort A en B komen kabels vanaf een coupler die gevoed wordt door een X200.  

Je moet het apparaat zien als een hele dure SDR Dongle als je het over DMR, TETRA, DPMR etc hebt. Er zit software bij en je kan per poort aangeven naar welke output device je audio moet (virtual cables bijvoorbeeld die het doorsturen naar SDR SHARP. Het apparaat kan zelf geen digitale modes decoderen, dat kan een dongle ook niet.
Je kan inlog accounts aanmaken. Er zit er ook netwerkaansluitingen op (LAN EN WIFI) waardoor je er vanaf de hele wereld met meerdere gebruikers tegelijk op in kan loggen.

Offline Airman

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: Vandaag om 12:01:08 »
Misschien iets aan hun -hebben een grote range van SDR,s -en kortingscoupons op het web.

https://www.eleshop.nl/catalogsearch/result/?q=sdrplay+rspdx-R2

Online marcel1988

• Gevorderd Lid
« Reactie #13 Gepost op: Vandaag om 13:11:01 »
Ik heb er eentje.

3 antenne aansluitingen. Poort A en B gaan van 0 tot 2 GHz, poort C van 0 tot 200 MHz. Op poort C heb ik daarom een luchtvaartantenne aangesloten. Op poort A en B komen kabels vanaf een coupler die gevoed wordt door een X200.  

Je moet het apparaat zien als een hele dure SDR Dongle als je het over DMR, TETRA, DPMR etc hebt. Er zit software bij en je kan per poort aangeven naar welke output device je audio moet (virtual cables bijvoorbeeld die het doorsturen naar SDR SHARP. Het apparaat kan zelf geen digitale modes decoderen, dat kan een dongle ook niet.
Je kan inlog accounts aanmaken. Er zit er ook netwerkaansluitingen op (LAN EN WIFI) waardoor je er vanaf de hele wereld met meerdere gebruikers tegelijk op in kan loggen.

Wat is je algehele ervaring ermee? Ik heb nu een AOR-DV1 in de woonkamer staan, maar zit ook vaak in het kantoor en dan mis ik het om Tetra mee te luisteren bijvoorbeeld.
+ in mijn garage komt de kabel binnen van mijn Daimond X300N gaat daarna in een Diamond SS-500 splitten en dan nog 15 meter kabel AIRCELL7 naar de woonkamer.
Als ik dit 15 meter weer kan inkorten is dat alleen maar beter.

Ik vind het echt geen probleem om er geld aan uit te geven zolang ik er maar profijt van heb. Dat ik software moet instaleren op mijn pc voor de plugins vind ik prima.
Maar ik kan ook Prima een NUC kopen + software+ een SDR dongle erop instaleren. Meer om het even wat handiger/beter is.
Eigenaar van: