Auteur Topic: Aor -dv 10 traag scannen  (gelezen 2612 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
Aor -dv 10 traag scannen
« Gepost op: 16 juni 2024, 19:16:56 »
Aor -dv 10 traag scannen
Ik heb deze scanner een week maar vindt hem niet echt snel scannen
Ik zet hem bijv op 5 khz per stap. En fm mode.
Als ik vergelijk met mijn uniden 3000 xlt dan is die een stuk sneller
Is dit normaal  :(

Offline wattman

• Gevorderd Lid
Re: Aor -dv 10 traag scannen
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2024, 07:21:24 »
Mijn ervaring is dat de DV-10 bij een lage squelch heel kort bij door TETRA gebruikte frequenties blijft hangen, zonder dat er spraak is. Vandaar dat ik die squelch op 3 of 4 heb staan. Bij hoger dan 5 ontvang je weer helemaal niets op TETRA.
De DV-10 gebruik ik nauwelijks op analoge frequenties, daar heb ik geen ervaring mee.

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2024, 10:32:01 »
Oké wel TETRA ontvang ik nog niet dan moet je meende ik een code kopen .
Ik heb hem ook nog maar een week .
Op de luchtvaart band scant die redelijk in stapje van 8.33 kHz
Om de andere banden vindt ik hem traag .
Voor al als ik hem vergelijk  met de uniden 3000 xlt .
Deze heeft ook turbo stand

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2024, 19:52:28 »

Met de firmware vanaf 1912A (2019) ontvangt de DV-10 ook Tetra netwerken (standje T-TC).
Die betaalde versie is alleen nodig voor "GSSI user group filtering". Oftewel dan kun je gespreksgroepen selecteren. Zonder die mogelijkheid zal bij druk verkeer op een Tetra carrier, dus als twee of meer gespreksgroepen tegelijkertijd van dezelfde frequentie gebruikmaken, die groepen door elkaar gaan lopen. De praktijk is dat één gespreksgroep dominant is (zo noem ik het maar even), en het gesprek van en andere groep wegdrukt. Maar als het echt druk is, zijn gesprekken heel lastig meer te volgen.
Ik zal ook het scannen met analoge frequenties gaan proberen, de enkele keer dat ik deze voor analoog gebruik staat hij bij mij vast op een bepaalde freqentie. Maar het kan best zijn dat de DV-10 sowieso traag is.

Offline Niek 898

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2024, 21:07:30 »
Mijn ervaring is dat de AOR-DV10 traag is met scannen en zoeken. Bepaalde digitale modes of de combinatie van frequenties met digitale en analoge systemen maken het scannen zo mogelijk nog trager. Het is dan ook een ontvanger met scan optie en geen echte scanner.

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2024, 09:04:32 »

Met de firmware vanaf 1912A (2019) ontvangt de DV-10 ook Tetra netwerken (standje T-TC).
Die betaalde versie is alleen nodig voor "GSSI user group filtering". Oftewel dan kun je gespreksgroepen selecteren. Zonder die mogelijkheid zal bij druk verkeer op een Tetra carrier, dus als twee of meer gespreksgroepen tegelijkertijd van dezelfde frequentie gebruikmaken, die groepen door elkaar gaan lopen. De praktijk is dat één gespreksgroep dominant is (zo noem ik het maar even), en het gesprek van en andere groep wegdrukt. Maar als het echt druk is, zijn gesprekken heel lastig meer te volgen.
Ik zal ook het scannen met analoge frequenties gaan proberen, de enkele keer dat ik deze voor analoog gebruik staat hij bij mij vast op een bepaalde freqentie. Maar het kan best zijn dat de DV-10 sowieso traag is.

Oké bedankt voor de uitleg dit wist ik allemaal niet .
Heb hem ook nog maar een week .,en voor mij allemaal nog wat moeilijk  ;D
Ga er verder mee aan de gang
Hij kan dus wel TETRA ontvangen ga er is mee aan de

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2024, 09:08:13 »
Mijn ervaring is dat de AOR-DV10 traag is met scannen en zoeken. Bepaalde digitale modes of de combinatie van frequenties met digitale en analoge systemen maken het scannen zo mogelijk nog trager. Het is dan ook een ontvanger met scan optie en geen echte scanner.

Oke ja heb ik in de gaten ,op luchtvaart band am valt me niks tegen .
Op digital stand is die vrij traag .
Trek ik de antenne er uit dan gaat die al wat sneller zoeken .
Dat zal wel zo horen neem ik aan  8)

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2024, 09:41:26 »

Oké bedankt voor de uitleg dit wist ik allemaal niet .
Heb hem ook nog maar een week .,en voor mij allemaal nog wat moeilijk  ;D
Ga er verder mee aan de gang
Hij kan dus wel TETRA ontvangen ga er is mee aan de

Stand TC SLOT IS BIJ mij niet in te stellen. Vreemd

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2024, 09:58:24 »
Heb tv slot op auto gezet
Neem dat dat goed is
Hij kan ook van 1 tot 5 worden ingesteld .
Hoor trouwens nog niks . :o