Auteur Topic: Waarom p2kflex?  (gelezen 6482 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7660
  • PE1RFR
Waarom p2kflex?
« Gepost op: 18 mei 2023, 17:04:54 »
Hallo,

Het blijft een ieder vrij staan elke monitor te gebruiken die hem/haar goeddunkt. Het kan echter geen kwaad om even te benadrukken waarom p2kflex echt een goede keuze zou zijn ;)

Alle auto(snel)wegen staan met hectometrering in de database met puntjes op de i met dank aan hmpaal.nl



Alle spoorwegen (inclusief hectometrering) zijn in kaart gebracht en worden netjes op de juiste locatie weergegeven. Enkele uitzonderingen daargelaten, die worden toegevoegd nadat deze over P2000 zijn gegaan
 


Alle spoorwegovergangen zijn ook bekend. Deze staan nogal apart in GMS, zoals hieronder waarbij de laatste getallen de hectometrering op het betreffende traject is.
 


In Zeeland (en deels in Westelijk Brabant) is veel water en daarmee veel vaarwegen. In die vaarwegen liggen boeien en ook die staan inmiddels allemaal in de database en worden netjes op de juiste plek in het water weergegeven.


 
De grotere rivieren hebben zogenaamde kilometrering langs de oevers staan, deze gaan ook regelmatig over P2000 en draaien al enige tijd mee in de database.
 


Langs de HSL lijn bevinden zich speciale toegangshekken tbv de hulpdiensten. Ook deze kunnen over P2000 gaan en hebben wij aan de database toegevoegd. Onderstaand voorbeeld was nog niet bekend in de database;



Met dank aan 112PERS.nl kunnen wij airborne meldingen van de traumahelikopters weergeven waarin we dan berekenen wanneer de heli het incident (ongeveer) zal bereiken.
 


In Gelderland en Overijssel stuurt men geen adressen meer bij de ambulances, maar gek genoeg wel hectometerpaaltjes. Deze proberen wij dan weer zo goed als mogelijk te koppelen aan de betreffende auto(snel)weg om toch een betere locatie te kunnen weergeven.
 


Alarmeringen van KNRM stations door het Kustwachtcentrum zijn wat lastig van een locatie te voorzien, aangezien deze niet in de melding wordt meegestuurd. Daarom gebruiken we in elk geval de locatie van het KNRM station zelf, wat meestal het vertrekpunt is
 


We blijven dagelijks bezig met het bijwerken van de database en het ontwikkelen van nieuws functies. Een steuntje in de rug is mogelijk (en wordt gewaardeerd) dmv een donatie : https://p2kflex.nl/donaties.php

Heb je zelf nog een tip/idee wat er toegevoegd zou kunnen worden, hetzij op de website zelf, hetzij in de Telegram-BOT, laat dit gerust even weten :)