Steeds meer codes worden gekoppeld aan het type voertuig waarmee men uitrukt.
Zo zie je steeds vaker Bemanning RV, Bemanning HA enzovoort.
Vanuit diverse regio's ontvingen we berichten dat Blusploeg of Postalarm niet geheel juist waren en dat Bemanning TS beter zou passen.
Dus moest er een hele hoop in de database worden aangepast met als resultaat het voorbeeld wat jij noemde.
Dit moet nog even worden aangepast naar Bemanning TS ploeg 1, ploeg 2 enzovoort maar dat gaat helemaal goed komen.
De monitor wordt dagelijks aangepast en verbeterd dankzij info van zeer betrouwbare bronnen.
Kromme redenaties. Bemanning TS, dat is gewoon een blusploeg, en bemanningen van een RV of HV of wat dan ook zijn onderdeel van diezelfde blusploegen. Zitten ze de ene week op het RV, de volgende uitruk of dienst kunnen zij op op de TS dienst doen. Reden dat de bemanning van een RV of HV apart gepiept moeten kunnen worden is dat die voertuigen ook zelfstandig moeten kunnen uitrukken, zonder een TS of hun blusploeg, en die bemanning opgeleid is voor die voertuigen. Dan hoef je niet een gehele post te alarmeren, enkel die mensen die voor die voertuigen zijn opgeleid. Net zo voor de meetverkenners of beter verkenningseenheden. Maken ook deel uit van een blusploeg, maar kunnen ook als meetverkenner uitrukken, wordt ook niet de gehele post gepiept als zij nodig zijn. Dus nogmaals, ik vindt het een nogal kromme redeneringen.
Het is helemaal geen kromme redenatie, het is een kwestie van interpretatie. Vanuit GMS wordt in de basis een voertuig gealarmeerd. Er is een brandmelding, dus er is een TS nodig. Vervolgens hangt aan die TS een bereikbaarheid in de vorm van een capcode, al dan niet in combinatie met een rooster.
In de praktijk worden de meeste capcodes voor blusgroep uitsluitend gebruikt voor het bemannen van een TS. Dat er dan ook personen in die groep zitten die ook andere voertuigen kunnen bemannen doet niet ter zake, het gaat om het doel van die capcode.
Ook kan die capcode in de pagers anders benoemd zijn maar dat is vaak vanuit wat men gewend is. Simpelweg een vertaalslag vanuit GMS naar de "blusploegen".
Dus gaat het qua kromme redenatie nu eigenlijk om een gevoelskwestie of wordt een capcode waarbij "Bemanning TS Groep 1" staat daadwerkelijk gebruikt voor het alarmeren van andere voertuigen?
Steeds meer regio's gebruiken daadwerkelijk Bemanning TS Groep 1 of Bemanning TS DAG/ANW. Uiteindelijk zullen ook meer regio's dit gaan hanteren. Gevoelsmatig kan heel veel krom zijn maar daar gaat het helemaal niet om...