Auteur Topic: Frequentie(s) militair verkeer over Nederland (tankers, transport, RC135)  (gelezen 13189 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
Re: Frequentie(s) militair verkeer over Nederland (tankers, transport, RC135)
« Reactie #30 Gepost op: 22 februari 2026, 16:36:04 »
(heel) vaak boven Nederland:

Bedankt voor het mooie overzicht.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Loneship69

• Gevorderd Lid
Re: Frequentie(s) militair verkeer over Nederland (tankers, transport, RC135)
« Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2026, 18:08:45 »
Alleen voor de ouderen onder ons: soms ik verlang ik nog naar de tijd van 134.200 (uit mijn hoofd). Dutch MIL Upper 24/7 voor al het militaire verkeer (incl. Reach, vroeger MAC). Best irritant om naar drukke civiele freqs te moeten uitluisteren voor die paar krenten in de pap. Maar goed, in die oude tijd hadden we geen flighttracking... you win something you lose something zeg maar. Dus tegenwoordig luister ik eigenlijk pas op zo'n civiele freq als ik weet dat er iets zit of aankomt dat mijn belangstelling heeft...

De tijd van Rhein-Main Commandpost, 260.95 uit mijn hoofd ;-)

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Best irritant om naar drukke civiele freqs te moeten uitluisteren voor die paar krenten in de pap.

Dat vind ik inderdaad ook wel een dingetje. Vroeger ging militair en civiel strikt gescheiden en was alles via Dutch Mil te beluisteren. Vandaar dat ook ik tegenwoordig veel milair traffic over Nederland mis. Ik zie ze op ADS-B Exchange wel overvliegen, maar voor dat ik ze op een civiele frequentie gevonden heb zijn ze meestal al weer weg.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Wassenaar

• Gevorderd Lid
Inderdaad dank voor de mooie lijst.
En inderdaad zit er helaas veel civiel verkeer tussen.

Wsn.