Auteur Topic: Nieuwe scanner de 3600XLT  (gelezen 2482 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline firestopper

• Gevorderd Lid
Nieuwe scanner de 3600XLT
« Gepost op: 11 februari 2022, 12:38:30 »
Ik ben aan het kijken voor een portable scanner die ook DMR kan ontvangen.
De 3600XLT kan dit volgens mij en mijn eerdere scanners waren van hetzelfde merk en bevielen goed.  ;)
Op de site van de verkoper staat bij de specs o.a. Trunk Tracker V Operation, wordt hiermee bedoeld dat er met het gesprek mee geschakeld wordt ?

Ik weet dat ik veel vragen heb, daarom hoop ik dat de vraag in de juiste rubriek staat  :)

Wordt DMR veel gebruikt ? ook in de omgeving van Vlaardingen ?
Ik vind het leuk om naar evenementen te luisteren, is bekend of DMR daar vaak gebruikt wordt ?
Is er dan alleen ontvangst op korte afstand of worden ook grote afstanden toegepast.
Enne ik lees ook over encryptie, wordt dit veel toegepast ?

Alvast bedankt voor een reactie.

Offline alpha1

• Gevorderd Lid
Re: Nieuwe scanner de 3600XLT
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2022, 07:59:07 »
Ik ben aan het kijken voor een portable scanner die ook DMR kan ontvangen.
De 3600XLT kan dit volgens mij en mijn eerdere scanners waren van hetzelfde merk en bevielen goed.  ;)
Op de site van de verkoper staat bij de specs o.a. Trunk Tracker V Operation, wordt hiermee bedoeld dat er met het gesprek mee geschakeld wordt ?

Ik weet dat ik veel vragen heb, daarom hoop ik dat de vraag in de juiste rubriek staat  :)

Wordt DMR veel gebruikt ? ook in de omgeving van Vlaardingen ?
Ik vind het leuk om naar evenementen te luisteren, is bekend of DMR daar vaak gebruikt wordt ?
Is er dan alleen ontvangst op korte afstand of worden ook grote afstanden toegepast.
Enne ik lees ook over encryptie, wordt dit veel toegepast ?

Alvast bedankt voor een reactie.

Goedenmorgen,

De Uniden 3600 Xlt is een goede scanner(zal je veel plezier er van hebben!)

Wat betreft of je in je omgeving(Vlaardingen) DMR kan ontvangen?,kan ik je mededelen dat er  in je omgeving Rotterdam/Den Haag veel Dmr&Tetra zit( Tetra zal helaas met de Uniden 3600 Xlt  niet lukken(dat zal je wel weten neem ik aan?)

Ontvangst op grotere afstand zal mogelijk kunnen,tenzij ze een repeaterfunctie hebben.

Voor de frequenties kan je beter de Frequentie database kunnen raadplegen:https://frequentiedatabase.eu/zoekfreq.php

Succes met je zoektocht