Auteur Topic: Discussie P2000 Brandweer Noord-Holland Noord  (gelezen 652350 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline Jeroen...

• Gevorderd Lid
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Discussie P2000 Brandweer Noord-Holland Noord
« Reactie #465 Gepost op: 28 juli 2006, 14:17:29 »
Citaat van: "Johan Beck"
Daaf wat doen die puntjes toch steeds in de codes? Als iemand via de zoekfunctie gaat zoeken op 1 van deze codes zal ie nooit resultaat hebben.

Hij heeft ze er denk ik in staan omdat ze zo wat duidelijker het verschil tussen clusters/regio's ziet?
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #466 Gepost op: 28 juli 2006, 14:27:14 »
Citaat
Daaf wat doen die puntjes toch steeds in de codes? Als iemand via de zoekfunctie gaat zoeken op 1 van deze codes zal ie nooit resultaat hebben

In de officiele lijsten van NHN worden de capcodes zo genoteerd, waarschijnlijk komen daar de puntjes vandaan.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #467 Gepost op: 28 juli 2006, 16:40:17 »
Citaat van: "Erik"
In de officiele lijsten van NHN worden de capcodes zo genoteerd, waarschijnlijk komen daar de puntjes vandaan.

Tsja als je een pager programmeert dan programmeer je ook alleen de getallen en niet de punten. Net wat Johan zegt, bij de overige 24 regio's kun je gewoon zonder puntjes zoeken, maar bij NHN moet je de puntjes niet vergeten omdat je anders weinig zult vinden. Erg jammer en onhandig, temeer omdat het vooral op dit forum (dus niet het P2000-forum) door elkaar wordt gebruikt :

Citaat van: "Erik"
0220701
12:29:52 27-07-06 B Politiebureau Den Helder BASTIONDREEF 2 DEN HELDER contact MKA GGD wachtarts -= MKA NHN =-
0220701Wachtarts GGD..........

Zo weet men helemaal niet waar je op moet zoeken. De ene keer met, de andere keer zonder puntjes. Je zou er bijna een punthoofd van krijgen :(

Groeten, Peter.

Offline Erik

• Top Lid
« Reactie #468 Gepost op: 28 juli 2006, 17:35:57 »
Citaat
Zo weet men helemaal niet waar je op moet zoeken. De ene keer met, de andere keer zonder puntjes. Je zou er bijna een punthoofd van krijgen

Ik gebruik nooit geen puntjes.......

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #469 Gepost op: 29 juli 2006, 15:39:55 »
Daaf wat doen die puntjes toch steeds in de codes? Als iemand via de zoekfunctie gaat zoeken op 1 van deze codes zal ie nooit resultaat hebben.

Deze "puntjes" komen uit de officiele lijsten van de MK-NHN zoals Erik al zei. Ik heb nog geen tijd, en zin, gehad om deze "puntjes" weg te halen want dat is een behoorlijk stuk werk. in de lijst der lijsten.

Tevens denk ik dat diegene die een bepaalde capcode zoekt, de weg zeker wel weet te vinden naar de betekenis daarachter.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #470 Gepost op: 29 juli 2006, 16:11:45 »
Ik heb die puntjes in het bewuste bericht zelf maar even weggehaald, was nog geen 5 tellen werk.

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #471 Gepost op: 29 juli 2006, 16:20:03 »
Ik heb die puntjes in het bewuste bericht zelf maar even weggehaald, was nog geen 5 tellen werk.

Bedoelde je in dàt bericht? Oh, sorry, dat had ik niet begrepen uit je reactie.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #472 Gepost op: 29 juli 2006, 16:25:40 »
Citaat van: "D a a f"

Bedoelde je in dàt bericht? Oh, sorry, dat had ik niet begrepen uit je reactie.

Het ging mij er juist om dat mensen die hier via de zoekfunctie een code intikken, dat doen zonder puntjes te gebruiken. In dat geval krijgen ze geen resultaten te zien. In het p2000 scannerforum is duidelijk te zien wat er loos is. Omdat alles op volgorde staat is het alleen een kwestie van scrollen dus dat is niet zo'n probleem.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #473 Gepost op: 29 juli 2006, 16:34:56 »
Deze "puntjes" komen uit de officiele lijsten van de MK-NHN zoals Erik al zei. Ik heb nog geen tijd, en zin, gehad om deze "puntjes" weg te halen want dat is een behoorlijk stuk werk. in de lijst der lijsten

Zelfs de complete lijst op het P2000-forum is in 5 seconden gepiept, aangezien er met Word meer mogelijk is dan veel mensen denken.

- Copy/paste de lijst in Word
- CTRL-H (zoeken/vervangen)
- Zoek : ([0-9][0-9]).([0-9][0-9]).([0-9][0-9][0-9])
- Vervang : 123
- Alles vervangen

En weer terug copy/pasten :)

In het p2000 scannerforum is duidelijk te zien wat er loos is. Omdat alles op volgorde staat is het alleen een kwestie van scrollen dus dat is niet zo'n probleem.

Tsja, 24 lijsten zonder puntjes, 1 lijst met puntjes. Net als dat de codes 7 cijferig moeten zijn (voorloopnullen worden nog wel eens weggelaten) kan een capcode ook geen puntjes bevatten, dus ik begrijp het niet helemaal...

Groeten, Peter.

Groeten, Peter.

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #474 Gepost op: 29 juli 2006, 16:51:01 »
Citaat
Zelfs de complete lijst op het P2000-forum is in 5 seconden gepiept, aangezien er met Word meer mogelijk is dan veel mensen denken.

- Copy/paste de lijst in Word
- CTRL-H (zoeken/vervangen)
- Zoek : ([0-9][0-9]).([0-9][0-9]).([0-9][0-9][0-9])
- Vervang : 123
- Alles vervangen

Hier heb ik wat aan, en ben er meteen mee aan de slag gegaan. Maar hoe moet ik precies de gegevens bij "zoek" invullen. Als ik "([0-9][0-9]).([0-9][0-9]).([0-9][0-9][0-9])" invoer dan gebeurt er niets. Kan je me daar eens mee verder helpen Peter ?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #475 Gepost op: 29 juli 2006, 17:13:11 »
Als ik "([0-9][0-9]).([0-9][0-9]).([0-9][0-9][0-9])" invoer dan gebeurt er niets. Kan je me daar eens mee verder helpen Peter ?

Sorry, je moet "gebruik jokertekens" aanvinken, dan zou het wel moeten werken?

Groeten, Peter.

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #476 Gepost op: 29 juli 2006, 17:24:45 »
Citaat van: "hunter"
Als ik "([0-9][0-9]).([0-9][0-9]).([0-9][0-9][0-9])" invoer dan gebeurt er niets. Kan je me daar eens mee verder helpen Peter ?

Sorry, je moet "gebruik jokertekens" aanvinken, dan zou het wel moeten werken?

Groeten, Peter.

Het is inderdaad gelukt. Ik zal het forum een dezer dagen aanpassen zonder puntjes  ;) Enorm bedankt!

Edit: Aangepast. Zie http://p2000.scannerforum.nl/viewforum.php?f=12

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #477 Gepost op: 7 augustus 2006, 11:41:36 »
Even een klein vraagje ik zie bij alle alarmen steeds een code van een gemeente mee gaan.
Zijn dat gemeentehuizen hangen daar dan overal lichtkranten?

Offline Daaf

• Boardmoderator
« Reactie #478 Gepost op: 7 augustus 2006, 12:05:01 »
Citaat van: "zulu10"
Even een klein vraagje ik zie bij alle alarmen steeds een code van een gemeente mee gaan.

Dat is gewoon een monitorcode. In NHN heb je een ploeg monitorcode en een korpsmonitorcode. De ploegmonitorcode's zijn veelal lichtkrant in de kazernes en de korpsmonitorcode is alleen een, monitorcode....

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #479 Gepost op: 7 augustus 2006, 12:34:13 »
Citaat van: "zulu10"

Dat is gewoon een monitorcode. In NHN heb je een poeg monitorcode en een korpsmonitorcode. De ploegmonitorcode's zijn veelal lichtkrant in de kazernes en de korpsmonitorcode is alleen een, monitorcode....

Oke bedankt :)