Omdat ik Pagermon nu 2,5 jaar heb draaien, leek het mij misschien wel interessant om wat ervaringen te delen, er mag vooral op geschoten worden.
Ik draai hun voorgebakken (v0.3.11e?) Raspberry Pi image op een 3B met een aliexpress RTL-SDR. Ik had eerst geprobeerd om het direct op mijn
HomeAssistant server te draaien, maar dat installeren lukte volgens mij niet.
Een eerste poging op de Pi overleed na een paar weken, waarna ik besloot de database naar een USB-stick te verplaatsen in plaats van op de SD-kaart op te slaan. Die versie draait nu een dikke 2 jaar.
Ik heb toen menig avond en weekend besteed om de capcode-database te vullen, deels op basis van import en deels handmatig werk.
Dit bleek na een paar maanden bijna voor niets te zijn geweest; ik krijg nauwelijks meer "hits" in mijn database, terwijl er wel uiteindelijk een paar duizend capcodes in staan. Weet iemand of er een grote verschuiving of herindeling is geweest hierin ofzo?
Het weergeven, bewerken of toevoegen van capcodes is op een gegeven moment helaas zo traag... nogal een ellende. Dus dat heb ik ook opgegeven. Ook zijn de iconen teloorgegaan, maar daar is een update voor gekomen zag ik later.
Het laden van de Pagermon webpagina is nogal langzaam, maar als het eenmaal openstaat komen de P2000 berichten op zich prima mooi voorbij. Wel jammer dat het niet om kan gaan met P2000 groupmessages.
Op dezelfde Raspberry Pi gebruik ik een scriptje met wat pipe-syntax om de stdoutput van multimon-ng te dupliceren tussen Pagermon en een
ander script die het doorstuurt naar mijn HomeAssistant server, die het vervolgens doorpusht naar mijn HomeAssistant app op de telefoon. En dat werkt ook buitenshuis.
Dat laatste gaat op basis van capcodes-filters, of trefwoorden.
Als er iets interessants tussen zit kan ik dit later in Pagermon verder opzoeken. Verder staat Pagermon vaak open als ik een schermpje "over" heb als ik achter mijn bureau zit. Als ik wil weten wat welke capcode is, zoek ik dat met google (helaas) op.
Het werkt goed
genoeg, en eigenlijk zie ik weinig redenen om dit nog ergens de komende 5 jaar te gaan herinstalleren met een nieuwere Pagermon image.
En tegen die tijd zal NOOVA waarschijnlijk het stokje van die goede oude P2000 over gaan nemen, ik neem aan versleuteld en wel :'(
P.S. Geen zorgen, ik draai maandelijks wel de Linux-updates op die Raspberry.