Sinds kort ben ik ook met de DV10 aan het experimenteren...
De tik in de audio komt inderdaad door de "power-save" functie.
Ook wanneer de DV10 in scanmode staat is er om de seconde een korte tik te horen (vooral irritant wanneer je met oortjes luistert.) Powersave staat nu uit dus
Voor de rest zijn mijn ervaringen identiek aan die van c1.
Luisterend op de marifoon- of VHF-airband met een buitenantennne komt alleen signaal binnen met ingeschakelde verzwakker (att)
UHF gaat iets beter maar is toch minder dan de Whistler. Zeker wanneer het gaat om DMR/NXDN ontvangst.
Van drift heb ik nog niet veel gemerkt. De DV10 heeft een smalbandig filter van 6 kHz en wanneer ik met stapjes van 1 kHz over een frequentie met modulatie draai blijft hij netjes boven en onder binnen de grenzen. Ook na een paar uur warmdraaien.
Bediening is complex, maar valt te leren. Veel kan ook met toetscode's i.p.v. door de menu's te scrollen
Tetra TTC werkt, maar er is een sterk en stabiel signaal nodig voor goed decodeerbaar audio. Anders klinkt het erg als Donald Duck
Ook kan de audio sterkte bij tetra-ontvangst soms wat klapperen naar lager volume en terug.
Bij scannen van tetra blijft de DV10 soms hangen op een signaal.
Soms lijkt het alsof de DV10 beter ontvangt na een full-reset, maar dat kan ook "tussen de oren" zitten...
Het zou mooi zijn als er een instelbare gain-control zou komen voor verzwakking/versterking van de diverse signalen (zoals de icom R20 die had)
Ook een regelbare helderheid voor de displayverlichting ontbreekt (i.p.v. on/off/auto). Dit zou al wat kunnen helpen de de accuduur te verlengen.