Hoi, ik ben Rob, 31 jaar uit Bergen op Zoom.
In de tijd dat je nog naar politie enz kon luisteren had ik een handscanner, en er veel plezier van gehad.
Toen C/P2000 verscheen heb ik mijn scanner verkocht.
Na die tijd zo nu en dan nog wel zo iets gehad van had ik hem toch nog maar.
Nu afgelopen week er toch maar weer eens eentje aangeschaft, gewoon om ouderwets wat mee te spelen.
Zat te twijfelen tussen de UBC75XLT, UBC92XLT en UBC125XLT.
De 75 viel al gelijk af door zijn beperktere frequentie bereik.
Had veel goeds gelezen over de 125, maar de 92 was ook een optie dus ging de verschillen eens opzoeken in verhalen en youtube (demo) videos.
Het is uiteindelijk toch de 92 geworden.
De eenvoudige bediening, het scherpere beeld ( dan wel met minder informatie ) en de eenvoudige bediening gaven de doorslag.
Omdat het mij nu vooral om het kijken wat ik kan ontvangen gaat, en niet zo zeer het actief luisteren ben ik expres voor minder functies gegaan.
Ook sprak de losse squelch knop mij wel aan.
En mocht de hobbie weer aanslaan dan is een 125 ( of nog geavanceerder ) zo aangeschaft.
Deze avond de scanner voor het eerst in gebruik genomen en de frequenties uit de database voor Bergen op Zoom over genomen.
Maar vanavond los van een babyfoon nog niets ontvangen met de standaard antenne.
Iemand misschien nog leuke tips om naar te luisteren buiten de lokale frequenties uit de database ?
Of tips voor een betere antenne ?
Alvast bedankt.
Groeten, Rob.