Auteur Topic: DBV-T Log Periodic Antenna  (gelezen 3178 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SWL-Mike

• Beginnend Lid
  • **
DBV-T Log Periodic Antenna
« Gepost op: 25 december 2016, 20:12:47 »
Sinds een paar weken gebruik ik een DBV-T Log Periodic Antenna.
Deze antenne is ontworpen voor DVB-T, maar werkt natuurlijk ook prima voor je scanner.
Het gaat om deze antenne: http://maxict.nl/product/2744701/kanig-konig-ant-uv10-kn-tv-antenne?btwview=in&rs=googleshopping&gclid=CjwKEAiAu6DBBRDDr6-e_6698E0SJACvuxny5tZnP1QmpiAfVf8i38tb_S6ek8mjrps__OU0Mlgu6RoCrHvw_wcB
Het leuke aan deze antenne is als eerste de prijs van nog geen 30€.
Ten 2e is hij behoorlijk breedbandig, volgens de makers van kanaal 5-12, 21-69.
Wat is zelf even snel berekend heb met de maten die ik heb opgemeten is deze van 180-900MHz bruikbaar.
Maar op de luchtvaart band werkt hij ook nog super.
Bv Schiphol ontvang ik hier met de d130N net in de ruis, en met de logper een stuk harder en wel verstaanbaar.
Op de meeste banden merk ik dat hij 2 a 3 s-punten beter ontvangt, dat is toch niet gek voor zo`n goedkoop antennetje.
Ik heb hem op een rotor staan en verticaal gepolariseerd .
De kabel die eraan zit is goedkope koka 9 ts satelliet kabel.

Dit wilde ik wel delen met jullie, zeker omdat het een goedkope maar ook zeker goed werkende antenne is.
Hij is niet te vergelijken met een wimo 130-1300 qua kwaliteit maar daar is de prijs ook naar als je eens wat anders wilt proberen.
Wel wil ik zeggen dat het monteren een klusje is wat je niet even snel wilt doen.
De element moet je in de boom tikken en dan wil nog wel eens fout gaan.
Zo ook met mijn eerste die is in de bak beland.
Om de elementen erin te persen heb ik zelf een hulpstukje gemaakt en toen was het een eitje om de elementen goed te monteren.
Ik heb foto`s van de antenne op het dak en ook van het hulpstukje wat ik heb gebruikt.
Mocht daar belangstelling voor zijn moet ik eens prutsen om dat op het forum te zetten.

Offline counterstrike

• Top Lid
Re: DBV-T Log Periodic Antenna
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2016, 00:15:56 »
Goed bezig!

Log per is een mooie antenne en eenvoudig zelf te vervaardigen.

Groeten,
Peter