Auteur Topic: Longmen stelt zich ook voor  (gelezen 3620 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Longmen

• Beginnend Lid
  • **
Longmen stelt zich ook voor
« Gepost op: 10 november 2016, 14:21:07 »
Eric, 57 jaar en woonachtig in Amstelveen.

Zo'n 37 jaar geleden begonnen met (af/be)luisteren van scanners toen ik destijds werkzaam was (Bewaking/Beveiliging) bij de Algemene Verkeersdienst (AVD) in Driebergen. Mijn eerste scanner was een Scooper Microcosmic kristal scanner. Na een aantal jaren een Uniden Bearcat aangeschaft (model weet ik niet meer) en hier nog een tijd van genoten. Met name van het beluisteren van de Politie in Amsterdam. Daarna er jaren niets meer mee gedaan (gezin/werk etc.).

Nu, ernstig ziek, uitbehandeld en op advies van mijn Neuroloog op zoek gegaan naar iets waar ik nog een beetje plezier uit kan halen. Na lang nadenken kwam de scanner weer naar boven. De afgelopen maanden veel gelezen op internet wat er tegenwoordig allemaal te koop is. Het scannerforum goed doorgelezen en besloten een scanner aan te schaffen.

Sinds een week in het bezit van een Uniden Bearcat 125XLT, een Diamond RH-795 Telescoop Antenne (70-1000 MHz) en de Diamond DEH-7M Earphone.

Nu aan het uitvogelen hoe een en ander allemaal werkt door video's te bekijken op YT.

Ik hoop hier aanvullende info te vinden van/over de UBC 125XLT en alles wat hier mee te maken heeft zoals software, frequenties etc. zodat ik weer wat plezier in deze voor mij donkere tijden krijg. Hoop niet dat ik lastig word (met veel vragen) maar fysiek werkt niet alles meer. Zo ben ik voor 90% aangewezen op hulp van mijn mantelzorger/partner/kinderen/vrienden etc. Als ik dus te veel vraag zeg dit dan gewoon tegen mij  ;)

Met vriendelijke groet,

Eric

Offline ET

• Top Lid
  • Schiedam
Re: Longmen stelt zich ook voor
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2016, 14:46:50 »
Welkom op het forum.
Triest verhaal, hoop dat je nog veel plezier kunt halen aan het luisteren naar je scanner en met die hulp gaat het vast goed komen.
Voor frequenties kan je alvast terecht op de database http://www.frequentiedatabase.tk/

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / DM3600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2016, 15:58:56 »
Welkom op het forum. Veel plezeier met de hobby. Grt. Werner.

Offline PDJ10

• Gevorderd Lid
    • Radio Eclips
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2016, 16:29:27 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2016, 17:30:27 »
Welkom op het forum en veel luisterplezier. Er zijn reeds onderwerpen over frequenties in Amsterdam en omgeving en over de UBC125. Mocht je er niet uitkomen dan stel je gewoon maar een vraag.

Sterkte de komende tijd.

Offline Scanner Brussels

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2016, 04:46:52 »
Welkom, hopelijk kan je zoals velen hier nog de kracht vinden om te luisteren wat er nog allemaal in de lucht hangt.

Scanner Brussels